بهره‌برداری از طرح جهاد آبرسانی به روستاهای رفسنجان

طرح جهاد آبرسانی به روستای کبوترخان و حومه رفسنجان با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، طرح جهاد آبرسانی امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، مسئول سپاه ثارالله استان و استاندار کرمان و مسئولان استانی و محلی با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سپاه و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

سردار محمد زهرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم گستره همکاری مشترک سازمان سازندگی بسیج و دولت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه همکاری‌های مشترک سازمان بسیج سازندگی و دولت به سمت حل مسائل به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی پیش رفته است، افزود: تأمین آب شرب روستاها یکی از مصداق‌های این همکاری مشترک است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا فاقد آب شرب پایدار و یا دارای تنش آبی در دستور کار قرار دارد تا این روستاها از آب شرب پایدار و سالم برخوردار شوند.

زهرای گفت: قرارداد سازمان بسیج و وزارت نیرو در اردیبهشت ماه پارسال منعقد شده و تاکنون بیش از ۳ هزار روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: این ابرمرد جبهه مقاومت موجب افتخار جهان اسلام است‌.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با یادآوری افتتاح پروژه آبرسانی در جیرفت و عنبرآباد طی روز گذشته اظهار داشت: ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

زهرایی بیان داشت: پروژه آب شرب کبوترخان و حومه رفسنجان نیز با ۶۷ میلیارد تومان اعتبار امروز به بهره‌برداری رسید و افزون بر ۵ هزار نفر از منافع آن بهره بردند.

وی تصریح کرد: نهضت آبرسانی به مناطق مختلف کشور ادامه می‌یابد تا زمانی که دیگر روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب نداشته باشیم.

این طرح شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای خطوط انتقال برق، خرید و اجرای ۳۰ کیلومتر لوله سایز ۳۱۵ و ۲۵۰ پلی اتیلن و ساخت و احداث ۳۱ باب حوضچه بوده است و با اجرای آن ۱۳۸۲ خانوار در قالب ۵۱۳۶ نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 708927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.