بورس امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

در بازار امروز انتظار تداوم روند صعودی به خصوص نمادهای بزرگ و شاخص ساز را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نظر می‌رسد مهم‌ترین خبر در خصوص بازار سرمایه که در مجموع دو روز کاری گذشته یعنی چهارشنبه و شنبه منجر به رشد ۵۰ هزار واحدی بازار شده است موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

در نشست سازمان بورس با ناشران چه گذشت؟

امیر مهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس خلاصه‌ای از نکات مهم در خصوص جلسه امروز پیرامون موضوع تجدید ارزیابی را اعلام کرد

وی افزود: بر اساس نظرات مطرح شده در جلسه، انتظار می‌رود ناشران اوراق بهادار مشروح برنامه‌های خود در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها را با هدف استمرار شفافیت و انصاف در بازار و از بین بردن هر گونه عدم تقارن اطلاعاتی، به اطلاع سهامداران برسانند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: با توجه به سطح اهمیت موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها، رسیدگی به درخواست‌های افزایش سرمایه از این محل توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، در اولویت قرار دارد.

صبایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت تجدید ارزیابی به هیچ وجه محدود به مدعوین جلسه روز جاری نبوده است و برای تمامی ناشران اوراق بهادار دارای ظرفیت بالقوه در صنایع مختلف، امکان پیگیری و اجرا دارد.

وی تصریح کرد: تجدید ارزیابی محدود به هیچ طبقه خاصی از دارایی‌ها نیست و متناسب با ظرفیت و شرایط هر ناشر اوراق بهادار و رعایت صرفه و صلاح سهامداران، امکان پذیر است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: این سازمان در اجرای وظیفه قانونی خود مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابیر ضروری و انجام اقدامات لازم برای حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار، موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به منظور همگرایی و کاهش فاصله بین «ارزش بازاری سهام» و «خالص ارزش روز دارایی‌های ناشر» دنبال می‌کند.

در بازار امروز انتظار تداوم روند صعودی به خصوص نمادهای بزرگ و شاخص ساز را خواهیم داشت، احتمال رشد ۱۵ تا ۲۰ هزار واحدی وجود دارد.

رشد ۶۰۰ واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدایی معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _ یکشنبه دوازدهم آذر_ با رشد ۶۶۳ واحدی، به ۲,۰۸۸,۳۶۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۲۹۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۵۲.۳۰۴ میلیون سهم بود که طی ۴۰,۰۸۱ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۸۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۲,۵۶۸,۰۵۶ میلیارد ریال شد.

تا این لحظه نمادهای «حکشتی»، «اخابر» و «وپارس» بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند.


کد خبر 708917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.