هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی

چراغ‌های خیابانی سیدنی در جاده‌های اصلی سراسر منطقه طی سه سال آینده با ال‌ای‌دی‌های کارآمد انرژی و کنترل‌های هوشمند ارتقا پیدا خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان شوراهای منطقه‌ای سیدنی جنوبی و ۲۹ شورای محلی از همکاری خود در بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین طرح ارتقا روشنایی خیابان‌های هوشمند در استرالیا خبر دادند. طبق این طرح در طول سه سال آینده بیش از ۶۲ هزار چراغ خیابانی در جاده‌های اصلی منطقه با ال‌ای‌دی‌های کارآمد انرژی و کنترل‌های هوشمند جایگزین خواهد شد. این بزرگ‌ترین پروژه از نوع خود در جهان است.

هوشمندسازی خیابان‌های سیدنی به‌کمک سیستم روشنایی

شرکت ارائه‌دهنده خدمات روشنایی خیابانی به شوراهای محلی سراسر سیدنی جنوبی، در حال استقرار چراغ‌های خیابانی هوشمند جدید در جاده‌های اصلی سراسر مناطق شورا با استفاده از ال‌ای‌دی‌های کم‌مصرف انرژی و کنترل‌های هوشمند است.

هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی

کنترل‌های هوشمند به این چراغ‌ها اضافه می‌شوند تا در آینده به تشخیص عیوب، بهینه‌سازی مراحل تعمیر و نگهداری، اندازه‌گیری مصرف انرژی و تسهیل کم‌نور کردن خیابان‌ها در خارج از ساعات پیک مصرف کمک کنند. چراغ‌های جدید همچنین حسگرهای شهر هوشمند آینده را در خود جای خواهند داد.

مجریان طرح اعلام کردند که در حال حاضر حدود ۲۰۵ هزار چراغ خیابان در منطقه ارتقا پیدا کرده و برای افزودن ۶۲ هزار چراغ دیگر در طول سه سال برنامه‌ریزی شده است. پس از پایان طرح تعداد چراغ‌های خیابانی هوشمند سیدنی از ۲۴۰ هزار چراغ فراتر خواهد رفت که در نتیجه آن، مصرف کل انرژی چراغ‌های خیابانی با کاهشی ۶۹ درصدی، از ۱۵۴ هزار به حدود ۴۸ هزار مگاوات ساعت در زمان اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند. اجرای برنامه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی در ساعات غیر اوج به‌دنبال این طرح نیز می‌تواند این میزان صرفه‌جویی را افزایش دهد.

شوراهای محلی سیدنی با استقرار گسترده چراغ‌های خیابانی تاکنون میلیون‌ها دلار در جوامع خود صرفه‌جویی کرده‌اند و طرح جدید هزینه‌های آن‌ها را تا حدود سه میلیون دلار دیگر در سال کاهش خواهد داد.

چراغ‌های جدید همچنین ایمنی را در سطح جاده‌های شهر بهبود می‌بخشد، هوشمندتر، قابل اعتمادتر و دارای پورت‌هایی برای حسگرهای شهر هوشمند است تا به شوراها کمک کند خدمات اجتماعی بهتری را برای ارائه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی

کد خبر 708892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.