شهرداری بستر مناسب برای زندگی معلولان در شهر را فراهم کند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت شهری باید بسترهای مناسب در راستای زندگی معلولان در شهر را فراهم کند.

فرگل صحاف ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی معلولان اظهار کرد: نمایشگاهی از توانمندی‌های معلولان و زنان سرپرست خانوار با همکاری شهرداری منطقه شش تبریز در پارک رضوان تبریز برپا شده که در این نمایشگاه ۵۲ غرفه به ارائه تولیدات صنایع‌دستی این قشر از جامعه اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانمندی‌های معلولان مراکز روزانه توانبخشی، تولیدات زنان سرپرست خانوار و جامعه هدف پیشگیری، به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مربیان این اداره‌کل به دنبال توانمندسازی معلولان در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: همکاران ما تلاش دارند تا معلولان خود را فردی مثبت در جامعه ببینند و هیچ‌گونه احساس محدودیتی نداشته باشند؛ بنابراین با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی جلوی خانه‌نشینی آن‌ها گرفته می‌شود.

صحاف ابراهیمی با بیان اینکه شهرداری باید زیرساخت‌های لازم را برای زندگی همه انسان‌ها در شهر فراهم کند، تصریح کرد: شهرداری تبریز در این راستا همواره پای کار بوده است، اما این مسئله کافی نیست و باید گام‌های بلندی در این راستا بردارد.

وی ادامه داد: شهرداری باید شعار «شهر برای همه» را سرلوحه کار خود قرار دهد و در اصلاح زیرساخت‌های شهری از جمله حمل‌ونقل عمومی و اصلاح شرایط زندگی برای تمام شهروندان پای کار باشد.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی از تمام سازمان‌های دولتی خواست تا در راستای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، گام‌های بلندی بردارند.

کد خبر 708889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.