اتوبوس‌های برقی در مسیر نصف‌جهان/ هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی احداث هر کیلومتر قطار شهری

شهردار اصفهان گفت: طی دو هفته گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری خریداری کردیم و در حال انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده در دیدار با اهالی منطقه سه شهرداری اصفهان که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال اخیر، در ارتباط با کارگزاران سطوح مختلف از جمله دولت، همچنین ارتباط با مردم متوجه شدم که دولت‌مردان و عموم مردم شناخت کاملی از شهرداری‌ها ندارند و در جریان حجم، نوع و سطح اقدامات شهرداری نیستند.

وی با بیان اینکه چند سطح مدیریتی داریم در شهرداری وجود دارد که هر کدام موضوعیت دارد، افزود: به‌طور معمول در رأس یک هرم مدیریتی، مدیریت استراتژیک وجود دارد که در آن افق و مسیر مشخص شده است، همچنین معین می‌شود که ۱۰ سال آینده به کجا خواهیم رسید و از کدام راه باید حرکت کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این سطح مدیریتی، شورای اسلامی شهر و شهرداری باید برای خود برنامه استراتژیک طراحی و تدوین کند، تاکید کرد: در این دوره با توجه به تفکر غالب شورای اسلامی شهر و انتظاری که از شهردار منتخب خود داشتند، توانستیم برنامه هشت‌ساله‌ای را تا ۱۴۱۰ تدوین کنیم و در حال حاضر آگاه هستیم که چه اقداماتی باید تا این افق انجام شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه برنامه ۱۴۱۰ شامل پنج هدف کلان، ۲۱ هدف کوچک، ۱۲۳ راهبرد و تعدادی هدف شاخص ذیل هر راهبرد می‌شود، گفت: تمام این برنامه ذیل چتر ارزشی است که هفت ارزش بر آن حاکم است و آن ارزش‌ها طبق نگاه انقلابی و اسلامی برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

وی ادامه داد: سطح دوم، مدیریت برنامه‌ریزی است که این برنامه‌ریزی هشت ساله باید برش سال به سال داشته باشد و با توجه به اهداف پیش‌بینی شده، هر سال بخشی از این اهداف تحقق پیدا کند که در حال حاضر برش ۱۴۰۳ آماده شده و در هفته‌های آینده تحویل شورای اسلامی شهر خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سطح سوم مدیریت، مدیریت اجرایی است، خاطرنشان کرد: دولت هرگز مدیریت استراتژیک و مدیریت برنامه‌ریزی به این شکل ندارد، اما در شهرداری تمام این موارد قائم به شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

پنج هزار هکتار فضای سبز اصفهان را با وجود شرایط بی‌آبی، خشک بودن چاه‌ها و زاینده‌رود باید زنده نگه داریم

قاسم‌زاده گفت: در سطح چهارم مدیریت و برنامه اجرایی، بودجه‌ای که بر اساس آن برنامه راهبردی تدوین و تصویب شده است و تصمیمات مرتبط را به مدیران مناطق پانزده‌گانه اعلام می‌کنیم، از این‌رو سهم هر کدام در تحقق این برنامه مشخص شده است.

وی افزود: گاهی همه‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، از این‌رو سطح پنجم «مدیریت بحران» است؛ مدیر باید قدرت مدیریت بحران را داشته باشد و مدیران شهری باید توانمند باشند تا اگر هنگام اجرای طرح با بحرانی روبه‌رو شدند، بتوانند به صورت فوری بحران را مدیریت کنند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: دو کار عمده در شهرداری داریم که کار نخست نگهداشت شهر است؛ در این راستا باید از کالبد، معابر، فضای سبز، روح و روان، هویت و شخصیت شهر نگهداری و حفاظت کنیم.

اتوبوس‌های برقی در مسیر نصف‌جهان/احداث هر کیلومتر قطار شهری ۳ هزار میلیاردتومان هزینه دارد

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهرداری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته و بدون توقف در حال فعالیت است، گفت: در کالبد شهر، شهرداری طی شبانه‌روز ۵۰ میلیون متر مربع از معابر را نظافت می‌کند، به‌طوری که از ساعت ۲۲:۰۰ رفتگران به معابر سطح شهر می‌آیند تا شهروندان صبح زود شاهد شهری تمیز باشند؛ همچنین پنج هزار هکتار فضای سبز را با وجود شرایط بی‌آبی، خشک بودن چاه‌ها و زاینده‌رود باید زنده نگه داریم که در آخرین اقدام برای زنده نگه‌داشتن درختان از پساب استفاده می‌کنیم که نیاز به تصفیه‌خانه‌های متعدد دارد.

وی ادامه داد: تعدادی از درختان چهارباغ عباسی قدمتی ۱۵۰ ساله دارد و بعضی از درختان شهر اصفهان در ناژوان و محله باباطاهر قدمتی حدود دو هزار ساله دارند که اگر یکی از این درختان از بین برود، ۱۰۰ سال طول می‌کشد تا مجدد درختی جایگزین آن شود؛ البته این موارد تنها مختص دوره ششم مدیریت شهری نیست.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در هر شبانه‌روز حدود پنج هزار تن زباله تر و خشک از سطح این کلان‌شهر جمع‌آوری شود، گفت: زباله‌های خانگی هر روز جمع‌آوری و وارد کارخانه پردازش پسماند می‌شود تا پس از تفکیک، تبدیل به مواد سوختنی، برق، مواد بازیافت و کود شود.

۶۴ درصد بودجه عمرانی در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل هزینه می‌شود

قاسم‌زاده با اشاره به بودجه و اعتبارات شهرداری اصفهان در سال جاری ادامه داد: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است، از این‌رو باید ماهانه دو هزار میلیارد درآمد کسب کند و دو هزار میلیارد تومان خرج کنیم.

وی تصریح کرد: تنها بودجه دولتی سال جاری شهرداری ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بود که بازپس‌دهی ۵۰ درصد آن با دولت و ۵۰ درصد دیگر بر عهده شهرداری است و در اصل حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی سال جاری را دولت به شهرداری اصفهان برای پروژه قطار شهری کمک کرد.

شهردار اصفهان گفت: سال جاری ۷۰ درصد بودجه شهرداری برای اقدامات عمرانی و ۳۰ درصد آن برای اقدامات جاری هزینه می‌شود که از ۷۰ درصد بودجه عمرانی، ۶۴ درصد آن در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، اولویت نخست را خط دوم قطار شهری قرار داده‌ایم، زیرا قطاری شهری پاک‌ترین و سالم‌ترین وسیله برای حمل‌ونقل است.

روزانه ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی سفرهای درون‌شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام می‌دهند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر با خط یک قطار شهری جابه‌جا می‌شوند

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر احداث هر کیلومتر قطار شهری سه هزار میلیارد تومان هزینه لازم دارد، تاکید کرد: تصمیم داریم به‌عنوان یک‌کار اساسی و زیربنایی، فاز نخست خط دو قطار شهری را تا پایان سال آینده راه‌اندازی کنیم.

شهردار اصفهان گفت: روزانه ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان سفرهای درون شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام می‌دهند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر با خط یک قطار شهری جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زیرِ زمینِ این شهر، دو هزار نفر کارگر و مهندس در دو شیفت و بعضی ایستگاه‌ها سه شیفت تلاش می‌کنند تا خط دوم قطار شهری راه‌اندازی شود، افزود: بزرگترین شرکت‌های عمرانی در راه‌اندازی خط دو قطار شهری کمک می‌کنند تا این خط هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

اتوبوس‌های برقی در مسیر نصف‌جهان/احداث هر کیلومتر قطار شهری ۳ هزار میلیاردتومان هزینه دارد

بخشی از حلقه چهارم را در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان به ثمر می‌رسانیم

قاسم‌زاده با بیان اینکه حلقه چهارم ۷۸.۲ کیلومتر طول دارد و تصمیم داریم تا آن بخشی از حلقه چهارم که در محدوده شهر اصفهان قرار دارد را در این دوره مدیریت شهری به ثمر برسانیم، گفت: مسیر این رینگ از کنار کارخانه قند در خیابان جی آغاز می‌شود و تا سپاهان‌شهر، شهر ابریشم، میدان جمهوری اسلامی و دولت‌آباد ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان اظهار کرد: سال ۱۳۹۶، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در حال سرویس‌دهی به شهروندان و اوایل دوره ششم مدیریت شهری ۵۷۰ اتوبوس در حال سرویس‌دهی بود، از این‌رو طی دو سال گذشته تلاش کردیم تعداد اتوبوس‌ها به استاندارد لازم برسد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری خریداری کردیم و در حال انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی هستیم.

وی با اشاره به سفر تعداد بسیاری از مردم کشور چین به اصفهان تصریح کرد: مشکل اصلی اصفهان در صنعت گردشگری کمبود هتل است که دو هفته پیش هتل پنج ستاره چهارباغ افتتاح شد و سال آینده هتل جهان‌نما نیز افتتاح خواهد شد.

کد خبر 708882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.