توزیع متوازن دارو در گیلان نیازمند توجه جدی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دارو و توزیع متوازن آن در سراسر استان یکی از موضوعاتی است که مدیریت این بخش، حساس و نیازمند توجه جدی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی گیلان امروز _شنبه یازدهم آذر_ در شورای معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن اجلاس معاونت غذا و دارو دانشگاه با اشاره به اهمیت غذا در نظام سلامت، اظهار کرد: با توجه به تهدیدات همه جانبه و اهمیت غذا در نظام سلامت، توجه به این بخش، لازم و ضروری است.

وی با اشاره به چالش‌های دارویی افزود: دارو و توزیع متوازن آن در سراسر استان گیلان یکی دیگر از موضوعاتی است که مدیریت این بخش، حساس و نیازمند توجه جدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت مکمل‌های غذایی و دارویی خاطرنشان کرد: امروزه گسترش نیازمندی انسان به بخش وسیعی از غذا در سنین مختلف از جمله نوزادان و کودکان به ویژه در شیر خشک، تأمین و توزیع و همچنین نظارت بر آن، مستلزم توجه است.

آشوبی، تأمین و توزیع تجهیزات پزشکی را یکی دیگر از بخش‌های مورد توجه دانست و تصریح کرد: گیلان از استان‌های نیازمند به تأمین و تجهیز به انواع تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای بوده و خوش‌بختانه تلاش‌ها در این جهت، رو به رشد است.

وی با تأکید بر نظارت و بازرسی در معاونت غذا و دارو، اظهار کرد: تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهایی که مستقیماً در سلامت مردم مؤثر هستند، مورد توجه است.

در این نشست از زحمات دکتر نصیبه یوسفیان تقدیر و دکتر فیروز سرودی به عنوان سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه معرفی شد.

کد خبر 708878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.