برترین شهر دوستدار معلولان جهان در جزایر قناری

شهر اسپانیایی سان کریستوبال د لا لاگونا در جزایر قناری، جایزه شهر فراگیر دوستدار معلول ۲۰۲۴ را به دلیل رویکرد جامع خود برای تعهدش به بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سن کریستوبال د لا لاگونا اسپانیا، دسترسی افراد دارای معلولیت را در فضاهای شهری، سیستم‌های حمل‌ونقل و فعالیت‌های اجتماعی در اولویت قرار داده است. به عنوان مثال، تمام وسایل نقلیه و همه ایستگاه‌های شبکه تراموای این شهر کاملاً برای معلولان قابل دسترس هستند. مرکز شهر دارای چراغ‌های راهنمایی صوتی و سنگفرش‌های لمسی برای راهنمایی افراد کم بینا است.

در سال ۲۰۲۱، شهرداری برنامه موسوم به «نقطه نارنجی» را راه‌اندازی کرد که شامل یک فضای متحرک برای رویدادهای فراگیر و در دسترس برای معلولان است. این فضای مناسب‌سازی‌شده دارای مترجم زبان اشاره، سیستم‌های ضد آلودگی صوتی و کارکنان آموزش‌دیده برای معلولان است. تعهد شهر به دسترسی نیز با ابتکارات مختلف دیگر، از جمله تصویب یک اعلامیه سازمانی برای دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت برای ترویج اقدامات مثبت در این زمینه است.

برترین شهر دوستدار معلول در جزایر قناری

علاوه بر این، یک شورای معلولان و سازمان بازرسی برای افراد دارای ناتوانی‌های جسمی ایجاد شده است. شورای معلولان مستقیماً افراد دارای معلولیت را از طریق اقدامات مشورتی خود در تصمیم‌گیری سهیم می‌کند، در حالی که بازرس، مشاوره مستقلی را به شورای شهر ارائه می‌کند و طرح‌های دسترسی شهر را با همکاری شورا هماهنگ و ترویج می‌کند.

شهر لودز (لهستان) به دلیل اجرای استانداردهای جامع دسترسی معلولان به منظور هدایت کلیه سرمایه‌گذاری‌های شهرداری جایزه مقام دوم را دریافت کرد و شهر سن کوئنتین (فرانسه) مقام سوم را برای بهبود دسترسی به شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر کسب کرد.

توبینگن (آلمان) نیز توسعه شهر را با توجه به اصول دسترسی معلولان در پیش گرفته است.

شهر دوبلین جنوبی (ایرلند) نیز به دلیل تعهد به حصول اطمینان از اینکه مناطق بازی مناسب برای معلولان دارای مناظر متنوع با عناصر طبیعی است یک جایزه ویژه دریافت کرد.

برترین شهر دوستدار معلول در جزایر قناری

کد خبر 708877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.