کاشت درختان باید متناسب با اقلیم آب و هوایی کرمانشاه باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کاشت درختان باید متناسب با اقلیم آب و هوایی کرمانشاه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله _ظهر شنبه یازدهم آذرماه_ در مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت که همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه در دانشگاه صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با تأیید مقام معظم رهبری امروز نیازمند مشارکت همه جانبه و مردم و دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در کنار تثبیت و صیانت درختان موجود باید افزایش کاشت درخت داشته باشیم، افزود: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد کاشت درختانی است که سازگار با اقلیم استان کرمانشاه را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور دریافت تأثیر مثبت از روند کاشت درخت در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت بهتر است که به منظور جلوگیری از هدر رفت این طرح و درختان کاشته شده و نیز اجرای درست از نظر کارشناسان این حوزه استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌گذاری‌های غلط در حوزه منابع آب و خاک، عنوان کرد: این اشتباهات و شیوه ناصحیح در استفاده از منابع شاهد پرت شدن حجم زیادی از آن هستیم که همچنان نیز این سیاست گذاری‌های اشتباه ادامه دارد.

چاله چاله ادامه داد: با اصلاح سیاست گذاری‌های غلط و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و خاکی و جایگزینی برنامه‌ریزی درست می‌توان با مشارکت مردم و بخش خصوصی طرح‌های راهبردی و استفاده مناسب را اعمال کرد.

وی با تاکید بر اصلاح روند مدیریتی در منابع آبی، گفت: در حال حاضر بخش زیادی تا ۹۰ درصد استان کرمانشاه دشت‌های ممنوعه‌ای هستند که به دلیل عدم تخصیص آب به آنها به مرور زمان نباید شاهد تخریب و نشست زمین و… باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: در حال حاضر راندمان‌هایی داریم که با به کارگیری می‌توان بیش از ۹۰ درصد روند کشت را بهبود بخشند و شاهد تأثیر گذاری بیشتری در کشت باشیم.

کد خبر 708868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.