روز جهانی معلولین ۲۰۲۳ + شعار و پوستر

روز جهانی معلولین معادل سوم دسامبر ۲۰۲۳ (۱۲ آذر ۱۴۰۲) توسط سازمان ملل در حمایت از مسائل مربوط به شمول افراد دارای معلولیت تعیین شده است تا با افزایش آگاهی در مورد امور مربوط انواع ناتوانی‌های جسمی مانند نابینایی، اختلالات حرکتی و ناشنوایی، توجهات به مزایای یک جامعه فراگیر و در دسترس جلب شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جشن سالانه روز جهانی افراد دارای معلولیت (IDPD) در سال ۱۹۹۲ با قطعنامه ۴۷/۳ مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد. IDPD آگاهی‌بخشی را در مورد مسائل مربوط به معلولیت ترویج می‌دهد و آژانس‌های ملل متحد، سازمان‌های جوامع مدنی، مؤسسات دانشگاهی و بخش خصوصی را تشویق می‌کند تا از طریق همکاری با سازمان‌های افراد دارای معلولیت برای ترتیب دادن رویدادها و فعالیت‌ها، از IDPD حمایت کنند.

روز جهانی معلولین ۲۰۲۳ + شعار و پوستر

تاریخ روز معلولین سال ۱۴۰۲

روز جهانی معلولین هر سال در روز سوم دسامبر معادل ۱۲ آذر ۱۴۰۲ جشن گرفته می‌شود.

شعار روز جهانی معلولین ۲۰۲۳ چیست؟

شعار روز جهانی افراد دارای معلولیت ۲۰۲۳« متحد در انجام اقدام برای نجات و دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای، با و توسط افراد دارای معلولیت» است.

روز جهانی معلولین ۲۰۲۳ + شعار و پوستر

تاریخچه روز جهانی معلولیت

توجه به این روز از سال ۱۹۷۶ شروع شد، زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت که سال ۱۹۸۱ باید سال جهانی معلولان باشد. پنج سال بین تصمیم‌گیری تا تعیین «سال واقعی معلولان» صرف فکر کردن در مورد سختی‌های معلولان، چگونگی برابری کردن فرصت‌های معلولان و چگونگی اطمینان از مشارکت کامل معلولان در زندگی اجتماعی با بهره‌مندی از همه حقوق و مزایایی شهروندان غیر معلول طول کشید.

دهه بین ۱۹۸۳ و ۱۹۹۲ سپس به عنوان دهه معلولین سازمان ملل متحد اعلام شد و طی آن، تمام مفاهیم مرتبط با معلولان بخشی از یک فرآیند طولانی و دائمی شد که به منظور بهبود زندگی افراد معلول در سراسر جهان به اجرا گذاشته شد.

روز جهانی معلولین ۲۰۲۳ + شعار و پوستر

چگونه روز جهانی معلولیت جشن گرفته می‌شود؟

از سال ۱۹۹۲، هر ساله رویدادهای مختلفی در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود. در این روز، همایش‌ها و کمپین‌های مرتبط با معلولیت در سطح ملی و محلی برگزار می‌شود که هدف کلی این است تا به افراد معلول نشان داده شود که می‌توانند عضوی سرزنده و فعالی از جامعه باشند.

به طور کلی، رویدادهای متفاوت نظیر کارگاه‌های آموزشی توان‌یابی و کشف استعداد برای به چالش کشیدن و رهایی از کلیشه‌های مختلف است تا افراد معلول بتوانند از زندگی بدون تبعیض اضافی لذت ببرند.

روز جهانی معلولین ۲۰۲۳ + شعار و پوستر

کد خبر 708867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.