ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید مردمی شود

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آشنایی جوانان با دستاوردهای دفاع مقدس گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید مردمی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر شنبه _ یازدهم آذرماه در نشست هم‌اندیشی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با مهم‌شمردن نتایج این فرهنگ‌سازی و تأثیر مثبت آن در جامعه، اظهار کرد: آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است، این است که آثار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل جوان و نوجوان امروز به‌خصوص در صحنه‌هایی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها که محل تجمع این قشر است، شاهد باشیم.

وی فعالیت دستگاه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ارزشمند خواند و گفت: شهدا مخلص‌ترین و پرکارترین افراد، اهل ایثار و گذشت، شجاع و با شهامت و دارای ویژگی‌های شاخص اخلاقی و رفتاری بودند که از سرآمدان دوران خود محسوب می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به برجسته‌بودن انقلابی‌گری و ولایتمداری در سیره شهدا، تصریح کرد: توصیه به اطاعت از ولایت نکته مورد تأکید غالب وصیت‌نامه‌های شهدا است و خود نیز در این مسیر حقاً جانفشانی کردند.

وی با تصریح اینکه هیچ مانعی موجب دلسردی رزمنده‌ها و شهدا در دوران دفاع مقدس نشد، عنوان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با بصیرتی وصف‌ناشدنی دشمن را از همه جبهه‌ها، هم در داخل و هم در خارج مورد هدف قرار دادند.

حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی ترویج همه ویژگی‌های کم‌نظیر رزمندگان و شهدا و بی‌شک این امر از ارزشمندترین و اثرگذارترین فعالیت‌ها است.

وی با مهم‌دانستن توجه به نتیجه فعالیت‌های در این حوزه، گفت: باید یادواره‌های شهدا را غنیمت بشماریم و از برگزاری آن‌ها در شهرها و روستاهای مختلف غافل نشویم، در مورد بسیاری از شهدا آثار ماندگاری توسط دوستان و اقوام شهید جمع‌آوری شده که اغلب بر اساس اطلاعات دقیق و عینی از آن بزرگواران است و یادواره‌های شهدا فرصت خوبی برای نشر آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته که مردمی‌سازیِ ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، اصلی مُسَلم و ضروری است، بیان کرد: با توجه به تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای که مردمی‌سازی به‌درستی صورت گرفت، کشور در آن عرصه موفق شد و نتیجه قابل قبول داشت، دفاع مقدس از نمونه‌های بارز حرکت مردمی است و برای تسری این فرهنگ ارزشمند به عمق جامعه باید از توان و ظرفیت مردم بهره گرفت.

وی جامعه امروز را نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و خاطرنشان کرد: در عرصه جنگ نرم و جنگ شناختی، که امروز درگیری ما با دشمن در این عرصه متمرکز است، مردم نقشی مهم و اثرگذار دارند و نباید اهمیت همراه‌کردن آن‌ها را نادیده گرفت

کد خبر 708866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.