درآمد گمرک یزد از مرز شش هزار میلیارد تومان گذشت

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: مجموع درآمدهای گمرک یزد در هشت ماهه سال جاری به شش هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال رسید که شامل بیش از دو هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال پرداخت قطعی و سه هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی گمرک استان یزد، محمد حسین سلمانی اظهار کرد: شش هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال دریافت قطعی گمرک یزد به خزانه واریز شده، همچنین در این مدت بیش از یک هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و ۷۴۷ میلیارد ریال حقوق ورودی سایر کالاها در گمرک یزد وصول شده است.

وی ادامه داد: گمرک یزد همچنین برای جبران کمبود نقدینگی و کمک به واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی مجاز و شرکت‌های دانش بنیان و نوآور بیش از سه هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت قطعی از واردکنندگان دریافت کرده که این میزان بیش از پرداخت قطعی وصولی است.

مدیرکل گمرک استان یزد افزود: دریافت ضمانت نامه بانکی بخشی از تسهیلات گمرک به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی مجاز است که طبق آن واردکنندگان می‌توانند کالای خود را با ارائه ضمانت نامه بانکی از گمرک ترخیص و حقوق و عوارض گمرکی را در پایان سال مالی پرداخت کنند.

سلمانی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۳۷ میلیارد ریال درآمدهای استانی در گمرک یزد وصول شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن حدود ۴۵ درصد رشد دارد.

وی گفت: درآمدهای وصولی گمرک یزد در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری در ۲۳ ردیف درآمدی شامل حقوق ورودی کالاها، مالیات و عوارض گمرکی وصول شده است.

کد خبر 708861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.