مقدمات انتقال و ساماندهی چند رسته شغلی مزاحم شهری به حریم شهر شیراز

با امضای تفاهم ‌نامه چندجانبه شهرداری با صنوف مختلف، ساماندهی چند رسته شغلی مزاحم شهری در یک بازه زمانی مشخص به خارج از شهر شیراز و در سایت‌های مورد نظر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، با امضای تفاهم نامه چندجانبه شهرداری، اتاق اصناف، سرمایه‌گذار و اتحادیه‌های سنگ فروشان، تعمیرگاه‌های ماشین‌آلات سبک و سنگین، درب و پنجره سازان آلومینیوم و آهن، مقدمات انتقال و ساماندهی این صنوف در یک بازه زمانی مشخص به خارج از سطح شهر و در سایت‌های موردنظر در دستور کار قرار گرفت.

امضای تفاهم‌نامه مطلع آغاز فعالیت‌های بزرگ است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه مطلع آغاز فعالیتی بزرگ در کلان شیراز برای ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری است.

محمدتقی تذروی اظهار امیدواری کرد: ساماندهی این چند رسته شغلی مزاحم با اتحاد و همدلی ایجادشده در بازه زمانی مشخص انجام و حلاوت آن نصیب شهروندان شیراز شود.

ریل ساماندهی مشاغل در مسیر صحیح قرار دارد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، اظهار کرد: امضای تفاهم نامه چند جانبه آغاز حرکت بزرگی است تا مشاغل مزاحم شهری با سرعت بیشتری ساماندهی شوند.

مسعود زارعی افزود: انتظار داریم با حمایت و همراهی استانداری، فرمانداری و دستگاه‌های خدمات رسان و دیگر دستگاه‌های متولی شهری و استانی این حرکت ارزشمند به تعیین تکلیف و ساماندهی تمامی مشاغل و صنایع مزاحم موجود در شهر شیراز منجر شود.

به‌زودی کلنگ آغاز عملیات اجرایی یکی از شهرک‌های مشاغل به زمین زده می‌شود

سید عبدالهادی خسرو فرد رئیس اتاق اصناف استان فارس با مثبت ارزیابی کردن تعامل ایجادشده و پیگیری‌های شهرداری شیراز، گفت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک کلنگ آغاز عملیات اجرایی یکی از شهرک‌های مرتبط با تفاهم‌نامه به زمین زده شود.

شهرداری بر ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم اصرار و از آن حمایت می‌کند

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: شهرداری با عنایت به تکلیف قانونی و مطالبه شهروندان به ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری اصرار و از آن حمایت می‌کند.

غلامرضا غلامی بابیان اینکه شهرداری یکی از ارکان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری است، افزود: شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر تا پایان ساماندهی و انتقال مشاغل مشخص‌شده در کنار سایر متولیان است و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده با برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهردار شیراز بر ساماندهی و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری تأکید دارد، اظهار کرد: در مدت اخیر مشکلات و موانع هریک از سایت‌های ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و آلاینده شناسایی و رفع این مشکلات در دستور کار سازمان قرارگرفته است.

پژمان شفیعی افزود: ایجاد همدلی و تعامل بین دستگاهی منجر به هم‌افزایی اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، سرمایه‌گذاران و شهرداری گردیده و برای آغاز عملیات واگذاری زمین و احداث سایت تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه تهیه و تنظیم شد.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه منعقدشده به جزئیات کامل و زمان‌بندی مشخص از واگذاری زمین، شرح وظایف متولیان تا فرهنگ‌سازی توجه شده و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: بر اساس مطالبات به حق شهروندان و پرونده‌های مطروحه در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرک سنگ جهت صنف سنگ برها و سنگ فروشان و سایت ساماندهی و انتقال صنف تعمیرگاه‌های ماشین‌آلات سبک و سنگین که هم‌اکنون در خیابان یقطین فعال هستند، صنف درب و پنجره سازان آلومینیوم و آهن، در خارج از محدوده شهر برای انتقال اصناف مرتبط پیش‌بینی‌شده که با امضای این تفاهم ساماندهی و همکاری همه‌جانبه، برنامه انتقال عملیاتی‌تر و سرعت خواهد گرفت.

کد خبر 708824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.