رتبه سوم خراسان شمالی در امنیت سرمایه‌گذاری

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی را سومین استان کشور در حوزه شاخص امنیت سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ شنبه یازدهم آذر _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پایش و ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خراسان شمالی در شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه سوم را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته و پس از تلفیق داده‌های آماری و یافته‌های پیمایشی به ترتیب استان‌های هرمزگان، خراسان شمالی و گلستان مناسب‌ترین وضعیت را از دیدگاه فعالان کسب و کار از منظر شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در کشور در بهار ۱۴۰۲ کسب کردند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: وضعیت شاخص امنیت سرمایه گذاری استان‌ها در بهار ۱۴۰۲ در استان هرمزگان با کمیت ۵.۱۰ و این شاخص در دو استان خراسان شمالی و گلستان عدد ۵.۴۴ بوده است.

فخر موحدی گفت: بر اساس نتایج این مطالعه در بهار ۱۴۰۲ از بین ۹ حوزه فعالیت اقتصادی مناسب‌ترین ارزیابی را فعالان حوزه کاری معدن به خود اختصاص داده است.

وی اجرای اقدامات زیرساختی برای توسعه اقتصادی استان با اهتمام و پیگیری ویژه استاندار، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در کارگروه‌های مختلف اعم از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار از سوی دستگاه‌های اجرایی و حمایت مسئولان استانی از سرمایه‌گذاران و … را از دلایل این موفقیت ذکر کرد.

کد خبر 708808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.