لزوم تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی جاده‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۱۴۰ طرح برای ایمن‌سازی جاده‌های و مسیرهای مواصلاتی استان قزوین طراحی شده که حداقل بودجه لازم برای اجرای چنین طرح‌هایی ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد حق‌لطفی بعدازظهر امروز -شنبه یازدهم آذرماه- در نشست شورای ترافیک استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از علل مهم ایمن نبودن بعضی از نقاط جاده‌ای استان قزوین عدم تأمین روشنایی کافی است و به همین خاطر در محور ضیاء‌آباد به قره‌باغ در آزادراه قزوین-زنجان به زودی روشنایی مسیر استانداردسازی می‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای تصادفات جاده‌ای در ورودی و خروجی واحدهای صنعتی و کارخانجات اضافه کرد: به واحدهای تولیدی مستقر در نقاط حادثه‌خیز استان قزوین اصلاح ورودی و خروجی این واحدها ابلاغ شده و اگر این مهم عملی شود، حجم تصادفات پرخطر ما تا حد زیادی کمتر می‌شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان قزوین همچنین خط‌کشی آزادراه‌ها و محورهای مواصلاتی را از اقدامات مهم در ایمن‌سازی جاده‌های استان دانست و گفت: با توجه به نقش انحراف و تغییرمسیر غیرمجاز در تصادف‌های رانندگی باید این پروژه بیش از پیش جدی گرفته شود.

حق‌لطفی همچنین از آغاز مطالعات ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داد و افزود: این مطالعات در قالب یک طرح کلان کشوری صورت می‌گیرد و ما هم در استان قزوین برش استانی را پیش می‌بریم و در این حوزه تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز مختلف منعقد کردیم.

وی ادامه داد: ۱۴۰ طرح برای ایمن‌سازی جاده‌های و مسیرهای مواصلاتی استان قزوین طراحی شده که حداقل بودجه لازم برای اجرای چنین طرح‌هایی ۳۰۰ میلیارد تومان است که از منابع مختلف قابل تأمین خواهد بود و پیشنهاد ما سوق دادن منابع مالی حاصل از مولدسازی برای ایمن‌سازی جاده‌های اصلی، شریانی و آزادراه‌های استان قزوین است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به نقش مهم عوامل فرهنگی در پیشگیری از حوادث جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: یکی از این مسائل عدم ترددهای جاده‌ای غیرضروری در ایام بارانی و برفی است که می‌تواند جلوی بسیاری از حوادث را بگیرد و در ضمن باید گروه‌های مردمی هم در چنین مواقعی بیشتر پای کار کنترل جاده‌ها باشند.

کد خبر 708794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.