فعالیت ۴ مرکز تحقیقاتی در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار مرکز تحقیقاتی و آموزشی در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان با هدف ارتقای تولید، همیار کشاورزان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی هفته پروژه‌اش اظهار کرد: این نمایشگاه هر سال در هفته پژوهش به منظور ترویج فرهنگ پژوهش با همکاری سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری در کشور و استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته پژوهش و فناوری، فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور است تا تمام ذی‌نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود، برای آینده، برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی با داشتن چهار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، همچنین مدیریت هماهنگی ترویج با مراکز خدمات گسترده در سطح استان، از جمله استان‌های پیشرو در زمینه پژوهش و تولید علم و آموزش و ترویج آن است.

سیدحسینی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق مراکز تحقیقات استان در حوزه زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، علوم دامی، شیلات، فنی مهندسی و میوه‌های گرمسیری مشغول پژوهش و انتقال دستاوردهای حاصل از آن با کمک مدیریت هماهنگی ترویج استان و مراکز آموزش کشاورزی به تولیدکنندگان برای دستیابی به افزایش تولید و توسعه این بخش است.

وی تاکید کرد: از جمله برنامه‌های هفته پژوهش در استان انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه کشاورزی شامل پژوهشگران، فناوران، مربیان، دانش‌آموزان، کارآفرینان و تجلیل از آن‌ها، برگزاری نمایشگاه، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی-ترویجی با هدف ایجاد فرصت تعامل بین ذی‌نفعان این حوزه و برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاوردهای علمی است.

در این نمایشگاه مراکز تحقیقات کشاورزی سیستان و بلوچستان، مرکز آموزش شهید خیابانیان و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی آخرین یافته‌های تحقیقاتی را در معرض دید عموم قرار دادند.

کد خبر 708731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.