تخریب فضای سبز باعث بروز مشکلات فراوانی شده است

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: تخریب فضای سبز به دلایل مختلف در برخی مناطق شهری کشور و استان سمنان شکل گرفت که مشکلات فراوانی را به وجود آورده است و به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امروز _شنبه یازدهم آذر_ در آئین آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور به نام مردم مظلوم فلسطین و شهدای غزه در استان سمنان با عنوان پویش کویر سبز، اظهار کرد: درختکاری یک صدقه جاریه است و فضاهای سبز، ریه‌های شهر هستند.

وی افزود: تخریب فضای سبز به دلایل مختلف در برخی مناطق شهری کشور و استان سمنان شکل گرفت که مشکلات فراوانی را به وجود آورده است و به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام، احادیث، روایات و آیات بر بحث درختکاری و کشاورزی تاکید فراوان شده است.

مطیعی تصریح کرد: امیدواریم برای تنفس با طراوت و شاداب در راستای برطرف نمودن این کمبود و نقص، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که نگهداری و حفظ درخت، مهم‌تر از اصل کاشت آن است.

آئین آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور به نام مردم مظلوم فلسطین و شهدای غزه در استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان و سایر مسئولان اجرایی استان در محوطه بیرونی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان برگزار شد.

کد خبر 708722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.