توسعه فضای سبز منطقه ۶ شهرداری قم

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به اختصاص اختصاص ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه فضای سبز در این منطقه، از آغاز تلاش‌های منسجم با هدف ارتقای سرانه فضای سبز منطقه شش خبر داد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم کمبود سرانه فضای سبز را یکی از مشکلات منطقه ۶ شهرداری قم دانست و اظهار کرد: این منطقه کمترین سرانه فضای سبز شهری را دارا بوده و باوجود تراکم جمعیت بالا و امکانات ورزشی و فرهنگی کمی دارد.

وی نبود فضای تفریحی و ورزشی در منطقه را یکی از چالش‌های آن عنوان کرد و گفت: با توجه به این کمبود بارز فضای سبز ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه برای تملک و ساخت بوستان در منطقه اختصاص داده‌شده که این میزان بودجه برای تملک فضای سبز در یک منطقه در شهر بی‌سابقه بوده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم از ساماندهی بوستان‌ها و تأمین مبلمان موردنیاز بوستان‌ها خبر داد و گفت: در هفت ماه گذشته ساماندهی و بهسازی بوستان نرگس، بوستان زنگارکی، بوستان امام علی (ع)، بوستان فاطمیه (س)، بوستان شهریار، بوستان اردیبهشت و طاقانی انجام‌شده است.

ترکمن ابراز کرد: برای بهسازی بوستان‌ها ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌ایم که ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی از بازسازی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌های سطح منطقه نیز خبر داد و مطرح کرد: امسال در منطقه ۴۳ هزار گلدان گل از تولیدات خود منطقه نیز کاشته شده و نزدیک به ۲ هزار نهال در باغچه‌های طولی کاشته شده است و بیش از ۷۰۰ متر توسعه باغچه طولی در منطقه داشته‌ایم.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم ساخت بوستان خانواده در خیابان شاه ابراهیم را یکی از برنامه‌های مهم منطقه عنوان و بیان کرد: در حال توافق برای ساخت سالن ورزشی و بوستان در خیابان رئیس کرمی هستیم و به‌موازات راه‌آهن نیز قطعه‌ای زمین برای ایجاد بوستان در نظر گرفته‌شده است.

اولویت دهی به بوستان‌ها در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری

ترکمن ادامه داد: قطعه‌ای زمین به مساحت ۸ هزار مترمربع نیز در بلوار شهید تهرانی مقدم در نظر گرفته‌شده که طراحی آن رو به اتمام بوده و ابنیه آن تا ابتدای سال جدید به پایان می‌رسد.

وی با تأکید بر عدم‌تغییر کاربری و تفکیک باغات منطقه گفت: توسعه فضای سبز محله‌ای در دستور کار بوده و تا امروز ۳۷ میلیارد تومان توافق شده است و ۸ میلیارد تومان نیز در بافت قدیمی هزینه خواهد شد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم خاطرنشان کرد: در ۱۷ متری فهیمی، ۱۸ متری امام جواد (ع)، در محدوده امینی بیات تا میدان نبوت، ۲۰ متری مطهری تا میدان کشاورز هیچ فضای سبزی وجود ندارد و باوجود عدم همکاری مردم در تملک فضای سبز شهرداری در تلاش است سرانه فضای سبز این محدوده‌ها را افزایش دهد.

ترکمن تصریح کرد: در اجرای طرح بازآفرینی منطقه توانستیم سه قطعه زمین پیرامون مسجد شیخ حبیب تملک کنیم که به‌زودی عملیات تخریب آن آغازشده و پیرامون مسجد به فضای سبز تبدیل می‌شود و برای بلوار سوم خرداد نیز بودجه‌ای برای تملک زمین و ساخت بوستان در نظر گرفته‌شده است.

وی سیاست شهرداری را توسعه بوستان‌های محله‌ای عنوان کرد و افزود: بوستان صدری یک بوستان جنگلی است و هیچ برنامه‌ای برای توسعه و یا ساماندهی آن نداریم زیرا اولویت با توسعه بوستان‌های محله‌ای است.

کد خبر 708720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    سلام خیابان امامزاده ابراهیم از خانه های فرسوده آن میشود استفاده کرد و تبدیل به فضای سبز محلی کرد.