شاخص بورس امروز ۱۱ آذر / رشد ۲۷ هزار واحدی

موضوع داغ افزایش سرمایه‌ها می‌تواند منجر به تداوم روند صعودی در بازار شود، در مجموع امیدواریم رنگ بازار تا پایان هفته به همین صورت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار بورس امروز با رشد ۲۷ هزار واحدی همراه بود و به محدوده قیمتی دو میلیون ۸۷ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن نیز با رشد هشت هزار واحدی به محدوده ۷۲۸ هزار واحد رسید، ارزش معاملات بازار برابر با شش هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات برابر با هشت میلیارد ۹۷۸ ملیون برگه سهم بود.

در بازار بورس امروز نمادهای «فولاد»، «فملی»، «ومعادن»، «شستا»، «وبملت»، «شبندر»، «شپنا» بیشترین تأثیر مثبت را در بازار داشتند.

در بازار فرابورس شاهد رشد ۲۸۰ واحدی بودیم و شاخص فرابورس به ۲۵ هزار ۵۹۱ واحد رسید، ارزش معاملات فرابورس برابر با شش هزار میلیارد تومان بود و حجم معاملات در سطح شش میلیارد قرار گرفت.

در بازار فرابورس نمادهای «خاور»، «انتخاب»، «اریا»، «شگویا»، «وسپهر»، «فزر» و «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در بازار امروز وضعیت خوبی را شاهد بودیم، اما در نیمه دوم شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم، بعید می‌رسد بازار فردا منفی باشد اما شاید به رشد ۲۷ هزار واحدی نرسیم، موضوع داغ افزایش سرمایه‌ها می‌تواند منجر به تداوم روند صعودی در بازار شود، در مجموع امیدواریم رنگ بازار تا پایان هفته به همین صورت باشد.

در بازار بورس ۳۱۴ نماد مثبت و ۱۲۸ نماد منفی بودند، در بازار فرابورس نیز ۲۳۰ نماد مثبت و ۹۴ نماد منفی بودند.

افزایش سرمایه‌ها

«خفناور»: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۲۰۹۱ درصدی از تجدید ارزیابی

«کگل»: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۶۶ درصدی از انباشته و آورده

«دتهران»: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۲۴۰ درصدی از انباشته

«وتوشه»: اظهار نظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۴۱ درصدی از انباشته

«غزر»: دعوت به مجمع افزایش سرمایه ۳۶ درصدی

کاهش قیمت نفت با وجود توافق اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید نفت

تولیدکنندگان نفت ائتلاف اوپک پلاس توافق کردند ۹۰۰ هزار بشکه دیگر از تولید خود را کاهش دهند که پایین‌تر از حد انتظار بازار بود. تولیدکنندگان نفت ائتلاف اوپک پلاس توافق کردند کاهش تولید خود را در ابتدای سال آینده میلادی به ۲.۲ میلیون بشکه در روز برسانند. قیمت نفت پس از انتشار این خبر حدود ۲ درصد پایین آمد، چون از یک طرف این کاهش تولید داوطلبانه است و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران انتظار یک کاهش تولید عمیق‌تر را قبل از برگزاری این اجلاس داشتند.

مدیرعامل بورس تهران درباره پذیرش شرکت‌های تازه تأسیس از سوی بورس تهران اعلام کرد:

شرکت‌های تازه تأسیس که مفاهیم آن به بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای برمی‌گردد باید تأمین مالی خود را به عنوان شرکت سهامی عام پروژه در بازار اولیه انجام دهند چرا که پذیرش شرکت‌ها در بازار اول و دوم بورس مستلزم داشتن دوره زمانی یک تا دو سال فعالیت است. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های سهامی عام پروژه به بورس تهران درخواست ارائه کرده‌اند که طبق روال در هیأت پذیرش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بدهی ۳۱۰۰ همتی دولت و شرکت‌های دولتی

وزارت اقتصاد اعلام کرد: در پایان سال ۱۴۰۱ بدهی‌های دولت با ۷ درصد رشد به ۱۲ هزار و ۴۷۶ هزار میلیارد ریال و بدهی شرکت‌های دولتی نیز با ۱۳ درصد رشد به ۱۸ هزار و ۹۰۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

پیشتر مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از رشد ۳۰ درصدی بدهی‌های دولت و ۹۰ درصدی بدهی‌های شرکت‌های دولتی خبر داده بود. وزارت اقتصاد این ارقام را ناشی از محاسبه و قیاس نادرست دانسته است.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۱۱ آذر / رشد ۲۷ هزار واحدی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۱۱ آذر / رشد ۲۷ هزار واحدی

کد خبر 708719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.