نجات جان ۳ نوجوان از برف‌خانه طزرجان استان یزد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: سه نوجوان مهریزی در ارتفاعات برفخانه طزرجان با تلاش ۱۰ ساعته‌ی تیم‌های امدادی هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد عشقی اظهار کرد: با اطلاع به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات eoc استان مبنی بر گم شدن سه نفر در برف‌خانه طزرجان بلافاصله ۱۰ نفر نیرو امدادی متشکل از تیم امداد و نجات کوهستان تفت و تیم واکنش سریع استان با دو خودرو کمک‌دار امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از رسیدن نجات‌گران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جست‌وجو در دره لاکوچک و لابزرگ، سه نوجوان مهریزی در منطقه دره لابزرگ برف‌خانه پیدا و به وسیله تجهیزات و ست کوهستان با توجه به گیر افتادن در کوهستان آن‌ها را به پایین کوه و محل امن انتقال یافته و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اینکه این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و تا ساعت ۰۴:۴۰ صبح امروز ادامه داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد، کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

عشقی ضمن قدردانی از امدادگران و نجات‌گران هلال احمر که همیشه در همه جا آماده خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان هستند، اضافه کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 708688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.