لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار مجلس قرار گرفت

لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری و روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل خواهد شد و لایحه الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی در دستور کار این هفته نمایندگان است.

لایحه موافقتنامه جمهوری اسلامی ایران و بلاروس درباره ارتقای بازرگانی دوجانبه، لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری-صنعتی گیلان (انزلی)، لایحه تجارت، لایحه موافقتنامه تأسیس و چهارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس است.

در این هفته قرار است طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، طرح تأسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، لایحه اصلاح ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث، لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی در صحن مجلس بررسی شود.

لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌های اسلامی، طرح یک فوریتی الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت‌وساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن هم در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس است.

بررسی لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست‌محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر، طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور، طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و لایحه یک‌فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس است.

طرح نظام قانونگذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات، طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری و گمرکی و برای دستور این هفته صحن مجلس پیش بینی شده است.

همچنین طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور، بررسی طرح تشدید مجازات همکاری‌کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی، طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها مراکز آموزش عالی کشور را این هفته نمایندگان در صحن مجلس بحث و بررسی خواهند کرد.

در این هفته قرار است لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی، طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی، طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت، لایحه اصلاح تبصره «۵» الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی یا استانی توسط نمایندگان مجلس بررسی شود.

لایحه اصلاح تبصره «۱» ماده «۲» قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور و طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور در مورد شهرک‌های صنعتی و تسری آن به شهرک‌های کشاورزی برای دستور این هفته صحن مجلس قرار دارد.

طرح قانونی استفساریه ماده ۶ قانون تشکیلات سازمان بازرسی کل کشور، طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی، طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی، طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری این هفته توسط نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

همچنین در این هفته قرار است طرح توسعه بهره برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای، لایحه اصلاح قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین و لایحه الحاق یک بند به تبصره «۵» ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بحث و بررسی شود.

لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی در مدیریت بازار ارز، بررسی یک فوریت لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها، و بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح الحاق سه تبصره به بند «ب» ماده یک قانون هدفمندی سازی یارانه‌ها و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از دیگر برنامه‌های هفته جاری صحن علنی مجلس خواهد بود.

کد خبر 708672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.