غرس ۱۲ هزار اصله نهال تا پایان سال در گرگان

شهردار گرگان گفت: سازمان سیما و منظر شهر تا پایان سال، ۱۲ هزار اصله نهال را در راستای بهبود اکسیژن شهری و لطافت هوا غرس می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا سیدالنگی پیش از ظهر امروز _شنبه یازدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری گرگان در راستای توسعه فضای سبز شهری خود را مکلف کرده است که شش هزار اصله درخت غرس کند.

وی افزود: هم‌اکنون شهرداری از این تعداد فراتر رفته است و تلاش می‌کند تا پایان سال ۱۲ هزار اصله نهال را در راستای بهبود اکسیژن شهری و لطافت هوا بکارد.

شهردار گرگان با بیان اینکه شهروندان مکلف هستند که در پنج درصد از عرصه‌های مسکونی کاشت درخت انجام دهند، خاطرنشان کرد: کاشت درخت تا پنج درصد از عرصه‌های مسکونی الزام است و در صورتی که شهروندان بیش از این مقدار کاش نهال انجام دهند برای آن‌ها تشویق‌هایی لحاظ می‌شود.

سیدالنگی ادامه داد: از دیگر اقدامات سازمان سیما و منظر شهری شهرداری گرگان کاشت انواع گل‌های فصلی پاییزه شامل شب‌بو، همیشه‌بهار، قرنفل، آلیسوم، مینای چمنی، آنمون، شقایق کالیفرنیایی و بنفشه در پارک‌ها، بلوارها و میادین اصلی به‌منظور بهبود کیفیت منظر شهری است.

وی تصریح کرد: کاشت پاییزه این گل‌ها از اوایل آبان آغاز شده است و تا اواسط آذر ادامه دارد؛ تاکنون گل‌های شقایق کالیفرنیایی، همیشه‌بهار، آنمون و گل میمون در سطح شهر کاشته شده است.

شهردار گرگان تاکید کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان در راستای کاهش هزینه‌ها به سمت خودکفایی در امر تولید گل و گیاه پیش رفته و توانسته است نیاز شهر به گل‌ و گیاه را فراهم و از هزینه‌های خرید کم کند.

سیدالنگی گفت: بدون شک حفظ و نگهداری فضای سبز با مشارکت و همکاری شهروندان جلوه بیشتری خواهد داشت و شاهد استقبال خوب شهروندان در این زمینه هستیم.

کد خبر 708655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.