انجام بیش از ۲۱۱ هزار مأموریت اورژانس تا پایان آبان / افزایش ۸ درصدی مأموریت‌های امدادرسان

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از افزایش هشت درصدی مأموریت‌های امدادرسانی اورژانس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان سال جاری، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۱۱ هزار و ۳۱۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۴۹ هزار و ۶۲۶ مورد مربوط به موارد غیرتصادفی و ۶۱ هزار و ۶۹۰ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی مأموریت‌های امدادرسانی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان، ۴۰ هزار و ۹۹۹ مورد در مناطق شهری و ۲۰ هزار و ۶۹۱ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ضمن تاکید بر ذکر نام شهر هنگام ارائه نشانی به اورژانس ادامه داد: طی هشت ماه گذشته کارشناسان پاسخگوی تلفنی ۱۱۵ به ۶۹۳ هزار و ۵۴۶ تماس امدادخواهی با اورژانس از تمام شهرستان‌های استان پاسخ داده‌اند.

وی با اشاره به هشدار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن با فرارسیدن فصل سرما تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان در این مدت به ۱۷۱ مصدوم دچار گازگرفتگی با مونوکسیدکربن امدادرسانی کرده است.

حیدری با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان گفت: در این مدت بالگرد امدادی اورژانس ۴۴ بار به مأموریت اعزام شد و ۶۱ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی با بیان اینکه سه واحد امداد موتوری در شهرستان اصفهان و یک واحد در شهرستان شهرضا مشغول به فعالیت است، ادامه داد: در این مدت اورژانس موتوری استان در مجموع در ۳۱۸۴ مأموریت به امدادخواهان امدادرسانی کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 708649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.