افزایش ۴۷ درصدی تردد گردشگران خارجی به جزایر قشم و هرمز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی تردد گردشگران خارجی به جزایر قشم و هرمز گفت: در این مدت ۲۲ هزار و ۳۳۷ نفر در مسیر دریایی جزایر قشم و هرمز جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی امروز _شنبه یازدهم آذر_ در تشریح عملکرد هشت ماه سال جاری بخش مسافری بنادر شرق استان اظهار کرد: در این بازه زمانی بیش‌ترین میزان رفت و آمد مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز به تعداد یک میلیون ۷۶۷ هزار و ۵۸۲ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش به ثبت رسید.

وی میزان تردد مسافران از بنادر شرق این استان در هشت ماه سال جاری را ۲ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۲۱ نفر مسافر اعلام کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی تردد گردشگران خارجی به جزایر قشم و هرمز افزود: در این مدت ۲۲ هزار و ۳۳۷ نفر در مسیر دریایی جزایر قشم و هرمز جابه‌جا شدند.

محمدحسینی‌تختی میزان جابه‌جایی مسافر در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه را ۱۲ هزار و ۶۹۰ مسافر اعلام کرد که در این مسیر نیز افزایش هشت درصدی به ثبت رسید.

وی توسعه گردشگری را لازمه پیشرفت اقتصاد دریامحور دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود و ارتقای این جایگاه ویژگی مهمی برای جذب گردشگران خارجی، ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

کد خبر 708647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.