کاشت ۳ میلیون نهال حرا در استان هرمزگان

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، با حضور استاندار هرمزگان همزمان با آغاز پویش سراسری کشت یک میلیارد درخت در کشور، ۳ میلیون نهال حرا در سواحل استان هرمزگان کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، صبح امروز _شنبه یازدهم آذر_ همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان پویش کاشت ۶.۵ میلیون نهال برگزار و کاشت ۳ میلیون اصله نهال حرا در سواحل ۷ شهرستان استان آغاز شد.

آئین نمادین کاشت این میزان نهال با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ساحل پارک ولایت بندرعباس برگزار و پس از آن نیز در سایر شهرهای ساحلی استان اجرایی شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آئین اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که در این دولت آغاز شد پویش کاشت یک میلیارد درخت بود و بنا به برش استانی که در این طرح وجود دارد هرمزگان نیز سهمی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سهم استان ما در این طرح کاشت ۲۵ میلیون اصله نهال است که به طور متوسط سالانه باید حدود ۶.۵ میلیون درخت در سطح استان کاشته شود.

استاندار هرمزگان گفت: در مقایسه با ۲ سال پایانی دولت گذشته که به طور متوسط صد هزار درخت کاشته می‌شد سال گذشته دو میلیون نهال در استان کاشته شد و امسال نیز ۶ و نیم میلیون نهال کاشته می‌شود که بر این اساس رشدی ۶۵ برابری رقم زده شد.

وی تصریح کرد: عملیات کاشت نهال در استان با توان مضاعف ادامه خواهد یافت تا بتوانیم استان سرسبز و زیبایی داشته باشیم.

امروز همچنین استاندار هرمزگان با حضور در نهالستان ۸ هکتاری باغو به عنوان بزرگترین نهالستان تولید درختان گرمسیری جنوب کشور و نهالستان مردمی کولغان از روند تولید و تکثیر نهال و مزرعه تولید چوب بازدید کرد.

به گزارش ایمنا، تولید این درختان بیشتر توسط مردم بوده و کاشت آن نیز توسط مردم استان انجام خواهد شد، کاشت نهال حرا در سواحل استان هرمزگان در راستای تحقق اقتصاد دریا محور انجام شده و می‌تواند کمک شایانی به بازسازی ذخایر ماهی و میگو نیز داشته باشد.

کد خبر 708637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.