وداع جانسوز مردم گرگان با مسافر بهشت

تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» با حضور گسترده مردم قدرشناس گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مردم شهیدپرور شهرستان گرگان صبح امروز_ شنبه یازدهم آذر_ با حضور در مراسم تشییع، بازگشت قهرمان ملی را به خانواده این شهید والا مقام تبریک و تسلیت گفتند.

شهید «غلامعلی تولّی» که بیست‌ویکم اردیبهشت ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شده بود و پنج روز بعد به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اواسط هفته گذشته همراه با هفت شهید دیگر توسط گروه تفحص شناسایی و پیدا شد.

شامگاه جمعه مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید تولی با حضور مقامات و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و آحاد و گروه‌های مختلف مردمی در محل حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوا گلستان در مرکز این استان برگزار شد.

هم‌زمان با مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید تولی، مراسم قرائت زیارت عاشورا در محل حسینیه برگزار شد.

پیکر شهید تولی ظهر دیروز جمعه وارد شهرستان گالیکش (زادگاه شهید) شده بود، روز گذشته و پیش از ورود به این شهرستان در کنار هفت شهید تازه تفحص شده دیگر، در صحن مطهر حرم رضوی توسط خدام و زوار امام رضا (ع) تشییع شده بود.

پیکر شهید تولی روز گذشته پس از تشییع و مراسم استقبال و وداع در زادگاهش، به شهرستان‌های مینودشت، آزادشهر و علی‌آباد کتول منتقل و در این شهرستان‌ها نیز مراسم استقبال و وداع با حضور پرشور مردم قدرشناس این شهرستان‌ها برگزار شد.

مراسم استقبال، تشییع و تدفین این شهید، پس از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در محل مجموعه فلسفی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نیز برگزار خواهد شد.

پیکر شهید تولی پس از استقبال و وداع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، به شهرستان گنبدکاووس (محل زندگی خانواده شهید) منتقل خواهد شد، تا مراسم‌های پیش‌بینی شده در این شهرستان نیز برگزار شود.

مراسم تدفین شهید تولی، روز یکشنبه دوازدهم آذر ماه در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی در کنار هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس راهی زادگاه خویش خواهند شد.

شهیدان علی آقاعبداللهی، مهدی ذاکرحسینی، الیاس چگینی، محمدرضا یعقوبی، سیدمصطفی صادقی، حسن اکبری و رضا عباسی، دیگر شهدای شناسایی شده جدید هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 708612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.