اعمال محدودیت‌های آب آشامیدنی در اسپانیا

کمبود ذخایر آب در مخازن کاتالونیای اسپانیا، این منطقه را به اعمال محدودیت‌های آب آشامیدنی سوق داد، مقامات هشدار داده‌اند که شرایط اضطراری خشکسالی ممکن است هفته‌ها باقی بماند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کاتالونیا، منطقه‌ای در شمال شرقی اسپانیا، دچار خشکسالی شده است و مقامات هشدار داده‌اند که این شرایط «پیش اضطراری» خشکسالی ممکن است هفته‌ها باقی بماند. بارسلونا به‌عنوان دومین شهر بزرگ اسپانیا در این منطقه قرار دارد و مقامات معتقدند ممکن است در ماه آینده نیاز به واردات آب شیرین داشته باشد.

کاتالونیا در حال حاضر بدترین خشکسالی تاریخ خود را متحمل شده است، به‌طوری‌که تنها ۱۸ درصد از ظرفیت مخازن آب این منطقه پر است که تنها آب مورد نیاز برای حدود ۶ میلیون نفر را تأمین می‌کند و مقایسه آن با سایر مخازن اسپانیا که به میزان ۴۳ درصد ظرفیت خود آب دارند، حاکی از شرایط بحرانی آب است. کارشناسان معتقدند که در نتیجه این خشکسالی طولانی‌مدت در کاتالونیا، تغییرات شدید آب‌وهوایی به وجود می‌آید و این منطقه به‌شدت گرم و خشک خواهد شد.

اعمال محدودیت‌های آب آشامیدنی در اسپانیا

محدودیت‌های مصرف آب آشامیدنی در کاتالونیا

طبق آمار سازمان آب کاتالونیا، به‌طور متوسط هر فرد در این منطقه برای مصارف خانگی روزانه حدود ۱۱۶ لیتر آب مصرف می‌کند. مقامات کاتالونیا نیز اعلام کردند که از روز چهارشنبه هفته جاری برای شهروندان این منطقه محدودیت‌های شدید آب اجرایی خواهد شد که مصرف روزانه هر نفر را از ۲۳۰ به ۲۱۰ لیتر در روز کاهش می‌دهد. این محدودیت علاوه بر استفاده شخصی شامل آب مصرفی در سالن‌های شهر به ازای هر ساکن برای خدمات نیز می‌شود.

علاوه بر این، دولت‌های شهری در حال حاضر از استفاده از آب آشامیدنی برای نظافت خیابان‌ها و آبیاری چمن‌ها منع شده‌اند. محدودیت آب برای استفاده در صنعت و کشاورزی نیز افزایش یافته است. اگر ذخایر آب به کمتر از ۱۶ درصد کاهش پیدا کند، کاتالونیا وارد یک «وضعیت اضطراری» خشکسالی می‌شود که به موجب آن مصرف آب به روزانه ۲۰۰ لیتر برای هر نفر و سپس به ۱۶۰ لیتر محدود می‌شود. در این صورت آبیاری در مناطق کشاورزی نیز به تأیید قبلی نیاز خواهد داشت.

مقامات هشدار داده‌اند که این شرایط ممکن است هفته‌ها باقی بماند، مگر این‌که بارندگی زیاد باشد. در غیر این صورت ممکن است بارسلونا برای تأمین آب آشامیدنی به واردات آب از طریق تانکرها نیاز داشته باشد؛ اقدامی مشابه ۲۰۰۸ که بسیار گران تمام شد. رئیس منطقه کاتالونیا معتقد است که باید برای هر سناریویی آماده باشند و چنانچه وضعیتی که در ماه‌های گذشته داشتند ادامه پیدا کند، ممکن است به قایق‌هایی برای ورود آب نیاز داشته باشند. وی اعلام کرد که در حال همکاری با وزارت اسپانیا برای انتقال اکولوژیکی است تا برای احتمال نیاز به تانکرهای آب آماده شوند.

اعمال محدودیت‌های آب آشامیدنی در اسپانیا

کد خبر 708606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.