توانمندسازی و توجه به استعداد زنان کشور در اولویت دولت است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور از پایلوت شدن کرمانشاه با مرکزیت شهرستان صحنه برای توانمندسازی زنان خبر داد و گفت: اهمیت توانمندسازی و استعداد یابی بانوان سرپرست خانوار از اهم اقدامات و اولویت های معاونت امور زنان و خانواده است .

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، زینب اختری عصر جمعه _ دهم آذر_در اختتامیه کارگاه آموزشی سه روزه وصال نیکانکه در سرسرای اجتماعات امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از برنامه‌های دولت مردمی عنوان کرد و افزود: اگر حال مادران جامعه ما خوب باشد، حال دیگر اعضای خانواده هم به تبع آن خوب است.

وی ادامه داد: با تاکید وزیر کشور مسائل اجتماعی حوزه زنان اِحصا و در این راستا کارگروه ویژه علمی و عملیاتی بانوان سرپرست خانواده تشکیل شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه تیمی متشکل از بهترین ایده پردازان که از تجربیات لازم برخوردار بودند را در این کارگروه گرد هم آوردیم، تصریح کرد: تاکنون فعالیت‌های گسترده زیادی همچون توانمندسازی اقتصادی زنان در حوزه‌های مختلف اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات زنان جامعه برای ریاست جمهور را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حل این مشکلات با مشارکت و کمک مردم در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و اجتماعی در جهت تحکیم خانواده‌ها خواهد بود.

اختری با بیان اینکه اثرگذارترین و اثر پذیرترین عنصر سرمایه‌گذاری اجتماعی خانواده است، تاکید کرد: در این وصال نیکان را گردهم آوردیم که حلقه اتصال خانواده‌ها و نهادهای مرتبط با زنان باشند.

وی در خاتمه ظرفیت‌های مردمی را برای حل مشکلات اجتماعی، کارآمد دانست و اضافه کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و میاندار می‌تواند تسهیلگر خدمات رسانی به مردم از طریق گروه‌های داوطلب مردمی باشد.

کد خبر 708559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.