نقش ارزنده‌ بزرگراه سردار شهید استوار در ایمن ‌سازی جنوب شرقی شیراز

شهردار کلان‌شهر شیراز در بازدید از دو پروژه بزرگراه سردار شهید استوار و پل مولوی گفت: دغدغه اصلی مدیریت شهری شیراز برطرف ‌سازی دغدغه‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی در بازدید از پروژه بزرگراه سردار شهید استوار و پل مولوی اظهار کرد: بزرگراه سردار شهید استوار در منطقه‌ای کم برخوردار در جنوب شرقی شیراز واقع شده و نقش ارزنده‌ای در کاهش ترافیک و ایمن‌سازی منطقه دارد.

وی افزود: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با روحیه جهادی و انقلابی تمامی توان خود را نسبت به اجرای این پروژه همت گماشته است.

شهردار کلان شهر شیراز حمایت شورای اسلامی شهر را در پیشبرد پروژه‌های عمرانی مؤثر و راهگشا قلمداد کرد و گفت: پروژه بزرگراه سردار شهید استوار به طول ۵.۵ کیلومتر و عرض ۸۰ متر در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسد.

اسدی خاطر نشان کرد: این پروژه علاوه بر کارکردهای ترافیکی نقش ارزنده‌ای در ایمن‌سازی مسیر داشته و به واسطه اجرای آن وسایل حمل و نقل سنگین نیازی به عبور و مرور از محورهای اصلی شهر ندارند.

معجزه عمرانی در اجرای پروژه بزرگراه سردار شهید استوار

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید از تلاش جهادی شهرداری در پیشبرد پروژه‌های عمرانی قدردانی و اظهار کرد: پروژه بزرگراه سردار شهید استوار در مدت بسیار کوتاه‌تری از برآوردهای اولیه به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از کار و تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری شیراز دارد.

مهدی طاهری از اجرای این پروژه به عنوان یک معجزه عمرانی یاد کرد و افزود: حجم عملیات خاکی و کارهای ابنیه فنی فراوانی در پروژه بزرگراه سردار شهید شهید استوار وجود دارد. این در حالی است که اجرای پل مولوی نیز قبلاً انجام نشده بود و اکنون در مراحل پایانی است.

وی ادامه داد: بخش تملک پروژه بزرگراه سردار شهید استوار را نباید نادیده گرفت که با هماهنگی منسجم دستگاه‌های متولی در شهرداری شیراز اجرایی شد.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر این موضوع که در این پروژه جهادی کیفیت کار فدای سرعت نشده است، تصریح کرد: اثر ترافیکی این پروژه در منطقه شرقی شیراز بسیار ارزشمند است.

کاهش بار ترافیکی ورودی شیراز از سمت شرق و بولوار مدرس

در این بازدید همچنین رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از پیشرفت پروژه بزرگراه سردار شهید استوار و پل مولوی خبر داد.

علی‌حسین عباسی با اشاره به مراحل عمرانی پل مولوی اظهار کرد: عملیات بتن‌ریزی عرشه با حجم ۳۰۰ متر مکعب پایان پذیرفته و در مرحله بعد به احداث پیاده رو، پیش دال‌ها و نصب گارد ریل خواهیم رسید.

وی افزود: نوع سازه پل مولوی به صورت تیر پیش ساخته است که از ۵ دهانه تشکیل شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون پیشرفت پروژه بزرگراه سردار شهید استوار اضافه کرد: این پروژه در قرینگی بزرگراه حسینی الهاشمی در حال ساخت است و با بهره برداری از این پروژه بزرگ‌مقیاس عمرانی شاهد بهبود شاخصه‌های محیط زیستی، رشد سرانه ایمنی، بهبود وضعیت حمل و نقل و مواردی از این دست خواهیم بود.

عباسی هدف از اجرای این پروژه را کاهش بار ترافیکی ورودی شیراز از سمت شرق و بولوار مدرس اعلام کرد.

وی یکی از مراحل زمان بر پروژه سردار شهید استوار را مربوط به تملک و آزادسازی مسیر دانست و تصریح کرد: فاز چهارم این مسیر به طول ۱۷۰۰ متر از بلوار نصر شرقی تا چهارراه تخت جمشید است که روند تملک آن به پایان رسیده و در مرحله آسفالت قرار دارد.

عباسی از اجرای این پروژه بر اساس استانداردهای رایج خبر داد و افزود: یکی از نیازهای اساسی این پروژه ساماندهی آب‌های سطحی به طول ۵ کیلومتر است که به‌صورت اصولی و منطبق بر نقشه‌های ابلاغی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: اجرای راکفیل در فاز سوم و عملیات روسازی مسیر شامل ساب گرید و ساب بیس به اتمام رسیده و عملیات بیس در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است که پروژه سردار شهید استوار به زودی افتتاح شود.

به گزارش ایمنا، با بهره برداری از پروژه بزرگراه شهید استوار تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین که از محور شرقی و جنوبی شیراز تسهیل شده و دیگر نیازی به عبور از دامنه شهر ندارند.

کد خبر 708554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.