در دو سال گذشته به ازای هر روز غیر تعطیل ۸ مدرسه احداث شده است

وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح هنرستان کاردانش در اقدسیه مشهد گفت: در طول دو سال گذشته ۵۰۸۶ مدرسه تکمیل و یا احداث شده است که بدون احتساب روزهای تعطیل روزی ۸ مدرسه احداث شده است.

به گزارش ایمنا از خراسان رضوی، رضا مراد صحرایی صبح امروز _جمعه دهم آذرماه_ در آئین افتتاح هنرستان کاردانش در اقدسیه مشهد اظهار کرد: هر آرزویی که برای کشورمان ایران داریم باید بر روی مدارس سرمایه‌گذاری کنیم چرا که مدرسه قوی ضامن ایران قوی است و در سند تحول بنیادین موضوع فضاهای آموزشی و تربیتی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این سند فرهیخته در ۶ ساحت به مسائل تربیتی پرداخته است برای اینکه این شش ساحت به طور موازن رشد پیدا کند باید به مدرسه و فضای آموزشی توجه ویژه‌ای کرد، فضای آموزشی معلم سوم است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ساحت اقتصادی و حرفه‌ای به ویژه در هنرستان‌ها محقق می‌شود؛ در برنامه‌ریزی‌ها مقطع متوسطه دوم را به سمت هنرستان‌ها هدایت می‌کنیم چون مهارت و مهارت آموزی به طور جدی مورد توجه است.

رضا مراد صحرایی ادامه داد: پیش بینی ما در برنامه ششم ۴۵ درصد بوده است و خوشحالم که به همت مدیران سخت کوش شاهد عبور از ۴۵ درصد هستیم؛ سال گذشته در کشور قریب به ۹۸۰ هزار شغل ایجاد شده است که بیش از ۵۰۰ هزار شغل آن در آموزش و پرورش بوده است.

وی در ادامه گفت: چون آینده برای آنها قابل تصور نیست امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز به هنرستان‌ها رفتند یعنی ۱۰۰ هزار نیاز شغلی از آینده کاسته شده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: کسانی که در امر مدرسه سازی تلاش می‌کنند مدیرانی کنشگر هستند و امروز در صدر آسیب‌های اجتماعی بیکاری را می‌بینیم که نتیجه انفعال دیروز مدیران است؛ یکی از پروژه‌هایی که آموزش و پرورش دنبال می‌کند پروژه ملی مهارت است هدف این پروژه این است که مدرسه نه دالان دانشگاه بلکه دالان زندگی و کسب و کار بشود.

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه اگر مدیران مانند خیران آینده‌نگر باشند، حتماً کشوری آباد خواهیم داشت، گفت: درس خیرین برای مدیران این است که دارایی مان را صرف ساختن آینده کنیم؛ در استان خراسان هر سه شنبه تا اردیبهشت ماه یک مدرسه افتتاح می‌شود و اینجا ائتلاف ملی در بحث مدرسه سازی بهترین کاری بود که انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید تهرانی مقدم می‌گوید "فقط انسان‌های ضعیف به اندازه بودجه و امکاناتشان کار می‌کنند"، گفت: بودجه آموزش و پرورش در نیت خیرین ترکیب شده است و جمع آن بیش از ۲ برابر شده است و برکت پیدا کرده است.

جاسم حسین‌پور نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل نوسازی در استان خراسان گفت: سرانه آموزشی در ناحیه ۷ آموزش و پرورش مشهد با ۱۰۶ هزار دانش آموز دو و نیم متر مربع است و این هنرستان امروز به همت خانواده زنده یاد مهندس هادوی شامل ۳۵۰۰ متر مربع عرصه ۲۴۰۰ متر مربع زیربنا و ۳۰۰۰ متر مربع محوطه سازی در رشته‌های طلاسازی، کامپیوتر و خیاطی به بهره‌برداری می‌رسد که انشالله با بهره‌برداری از این مدرسه گامی در راستای تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش برداشته شود.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل نوسازی در شهر مشهد گفت: در دولت مردمی طی دو سال گذشته ۷۲۳ پروژه با ۳۲۵۹ کلاس درس و ۳۲۸ هزار متر مربع فضای آموزشی به فضاهای آموزشی استان اضافه کرده‌ایم. در بحث محرومیت زدایی نیز ۹۵ پروژه تقدیم دانش آموزان شد و تجهیزات هنرستانی به میزان ۹۰ میلیارد تومان تهیه شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: به همت استاندار و فرماندار خراسان رضوی همه نهادها تعامل مطلوبی با اداره کل نوسازی داشته‌اند تا بتوانیم بخشی از مشکلات آموزشی در حاشیه شهر مشهد را مرتفع کنیم. با مشارکت بنیاد علوی ۱۲ پروژه با ۱۰۵ کلاس درس را شروع کرده‌ایم با همکاری بنیاد برکت تمامی کلاس‌های کانکسی را جمع آوری کردیم؛ طرح شهید عجمیان را در نواحی مشهد، تربت جام، خواف و تایباد با هدف شاداب‌سازی مدارس راه‌اندازی کرده‌ایم که امیدوارم استمرار داشته باشد.

حسین پور اظهار کرد: دو پروژه نیز با کمیساریای عالی آغاز کرده‌ایم که امیدوارم این هم‌افزایی‌ها باعث رفع کمبودهای آموزشی مخصوصاً در حاشیه شهر مشهد شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو گفت: چهار هزار کلاس درس هدف گذاری شده است و به همت مسئولین استان در حال پیگیری و تأمین اعتبار مورد نیاز است.

کد خبر 708543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.