بازدید سخنگوی دولت از ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش

سخنگوی دولت با حضور در ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش از ظرفیت‌های نظامی و فنی این نیرو در منطقه یکم دریایی بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش از ظرفیت‌های نظامی و فنی این نیرو در منطقه یکم دریایی بندرعباس، منطقه دوم دریایی جاسک، منطقه سوم دریایی کنارک و پایگاه دریایی پسا بندر بازدید کرد.

در جریان این سفر که به مناسبت گرامیداشت روز دریایی انجام شد، سخنگوی دولت از ناوشکن دنا، سهند، سبلان و زیردریایی فاتح و اسکله‌ها، مجموعه مهارت آموزی، مجتمع فرهنگی شهدای نداجا، و همچنین مجموعه کارخانه‌های نداجا و توانایی‌های فنی مهندسی نیروی دریایی در ساخت و تعمیرات انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی بازدید کرد و در جریان آخرین دستاوردها و ظرفیت‌های راهبردی این نیرو قرار گرفت.

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشریح ابعاد عملیاتی، سیاسی و بین‌المللی ناوگروه ۸۶ (دور دنیا) و ارتباط تصویری با ناوگروه ۹۴ (ناوشکن البرز) اعزامی به دریای سرخ، مأموریت‌های این نیرو در حفاظت از خطوط مواصلاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و امنیت دریایی کشتی‌های تجاری را تبیین کرد.

سخنگوی دولت در این بازدید با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: مأموریت‌های سنگین و خطیر این نیرو در اقیانوس‌ها و آب‌راه‌های بین‌المللی نشانه تسلط و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران است. پیشرفت‌های این عرصه در دریاهای جنوب و دریای شمال ایران به برکت انقلاب اسلامی و شگفت‌آور است.

بهادری جهرمی نقش نیروی دریایی در شکوفایی و توسعه اقتصاد دریا را راهبردی و حیاتی ارزیابی کرد و افزود: نیروهای مؤمن و شجاع نیروی دریایی ارتش امروز هوشیار و در آمادگی کامل برای دفاع از امنیت دریایی ایران و آرامش خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند و توانایی حضور و عملیات در هر نقطه دریایی از جهان را دارند.

کد خبر 708538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.