کفه بهره‌وری جامعه به برکت انقلاب و مجاهدت شهدا بالا رفته است

خطیب نماز جمعه شهرستان نایین گفت: به برکت انقلاب و به برکت قیام‌های مجاهدگونه شهدا و رزمندگان، کفه بهره‌وری جامعه ما بالا رفته است و در همین دوره کرونا، در برخی کشورها حالت قحطی ایجاد شد اما در این شهر برای فقرا بسته غذایی رایگان توزیع می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شریفی ظهر امروز _جمعه دهم آذرماه_ در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین، اظهار کرد: جایی که انسان دچار ترس از لغزش، هلاکت، بهم ریختگی‌ها و آشفتگی‌ها می‌شود، بایستی به تقوا به عنوان چهارچوب جلوگیری کننده از آشوب‌ها پناه ببرد و رهایی یابد.

وی با بیان اینکه تقوا شاه‌کلید تمام درب‌های بسته و سبب سعادت در امر دین و دنیای انسان خواهد بود، ادامه داد: تقوای الهی مانند کلید است که بر هر قفل بسته‌ای بیفتد، باز می‌کند به ویژه جایی که انسان اموری را در پیش دارد که جز خداوند متعال قادر به حل آنها نیست.

خطیب نماز جمعه شهرستان نائین با اشاره به ایام عزای فاطمیه خاطرنشان کرد: در مجلس عزای امام حسین (ع) افراد مختلف از مذهب‌ها و ادیان مختلف زمانی که با ماجرای سید الشهدا (ع) مواجه می‌شوند، به عزاداری می‌پردازند اما مجلس فاطمیه به شیعه اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام شریفی با بیان اینکه ما ایام فاطمیه را مختص به دو روز شهادت نمی‌دانیم، تاکید کرد: تنها کسی که تریبون رسمی دفاع از امامت و ولایت را داشت، حضرت فاطمه زهرا (س) بودند و ما ایام فاطمیه را مختص به دو روز شهادت نمی‌دانیم و از رحلت پیام‌آور رحمت تا شهادت، ایام فاطمه ما است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و حرکات مدافعانه حضرت صدیقه طاهره (س) ادامه داد: تنها تریبون رسمی و پرچمدار دفاع از امامت و ولایت فقط حضرت فاطمه زهرا (س) است و بصیرت ایشان حائز اهمیت است و بایستی بدانید که دو چیز که عبارت اند از آرامش و دور اندیشی به انسان بصیرت می‌بخشد و مقابل این دو به فرموده امیرالمؤمنین (ع)، تبعیت از هوای نفس و آرزوهای بلند است.

خطیب نماز جمعه شهرستان نائین افزود: انسانی که در تبعیت از هوای نفس مانند پرنده‌ای از شاخه به شاخه‌ای دیگر می‌پرد و فکر وی درگیر خیالات و آرزوی دراز است، این انسان بصیرت ندارد و در بزنگاه‌ها از حرکت باز می‌ماند و دیگر توان و تشخیص و قوه‌ای برای پیمایش راه درست ندارد.

وی تاکید کرد: به برکت انقلاب و به برکت قیام‌های مجاهد گونه شهدا و رزمندگان، کفه بهره وری جامعه ما بالا رفته است و در همین دوره کرونا، در برخی کشورها حالت قحطی ایجاد شد اما در این شهر برای فقرا بسته غذایی رایگان توزیع می‌شد.

حجت‌الاسلام شریفی با بیان اینکه گاهی وقت‌ها آلوده شدن به شهوت‌ها و آرزوی دراز مدت ما را از بصیرت واقعی دور می‌کند، گفت: در طول سالیان سال پس از انقلاب، خدمات بسیاری از انقلاب مشاهده کردند و به مقایسه پیش و پس از انقلاب پرداختند و شاهد پیشرفت‌های مختلف علمی، صنایع و تکنولوژی و دیگر عرصه‌ها بودند و در بسیاری از موارد ایران در صدر جدول جهانی است.

خطیب نماز جمعه شهرستان نائین ادامه داد: بصیرت اصل اول در زندگی مؤمن است و مؤمنی که بصیرت دارد، هیچ تندبادی او را از معرکه به در نمی‌کند و درس فاطمیه درس بصیرت است و باید در بزنگاه هوشیار باشیم.

کد خبر 708537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.