تولید ۳ برابری کاغذ در کشور هدف‌گذاری شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با رونق تولید و حمایت از واحدهای تولید کاغذ در مازندران، شیراز و شادگان، تولید دو تا سه برابر کاغذ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدمهدی اسماعیلی امروز _جمعه دهم آذر_ در مراسم جشن خودکفایی تولید کاغذ در صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری با اشاره به اینکه در کمتر از دو سال به وعده‌ای که دولت داده بود و از مطالبه دهه‌های قبل رهبر معظم انقلاب بود و نسبت به آن گلایه داشتند پاسخ داده شد، اظهار کرد: با همت همه ارکان دولت و در استان مازندران این گام اولیه و مهم برداشته شد و در تولید کاغذ به خودکفایی دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم به همین سرعت، سایر گام‌ها هم به‌زودی برداشته شود، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها و صادرات کاغذ نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه چوب و کاغذ مازندران در ابتدای دولت مجموعه فروپاشیده و نگران‌کننده‌ای بود و مدیران عامل مختلف نتوانسته بودند آن را به سامان برسانند، تصریح کرد: زیرساخت‌های توسعه این بخش وجود داشت، اما نیاز به روحیه و کار جهادی بود که میسر شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در بقیه نقاط کشور نیز بقیه زیرساخت‌ها آماده افزایش توان تولید کاغذ است، ادامه داد: با تأمین زیرساخت‌های موردنیاز در مجموعه شادگان و شیراز نیز بیش از دو برابر نیاز کشور در حوزه کاغذ را تولید خواهیم کرد تا این بخش به یکی از مزیت‌های ایران در حوزه دیپلماسی اقتصادی فرهنگی تبدیل شود.

کد خبر 708493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.