آغاز عملیات احداث شهربازی کرمانشاه /گرمخانه موقت شهرداری یزد راه‌اندازی می‌شود

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "طراحی شهری اراضی بادیان در ورودی شهر قم"، "ترمینال‌های اصفهان در سطح کشور بی‌نظیر است" "متروی پرند با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید"، "احیای رودخانه زاینده‌رود در تبدیل اصفهان به «شهر زندگی» تأثیر زیادی دارد"، "آغاز عملیات احداث شهربازی جدید کرمانشاه تا پایان سال جاری"، "طرح ساماندهی دست‌فروشان خیابان زند شیراز آغاز شد"، "پایان زیرسازی فاز پنجم عمار یاسر تا یک ماه آینده"، "گرمخانه موقت شهرداری یزد راه اندازی می‌شود"، "۶ طرح سرمایه‌گذاری شهرداری بجنورد به تصویب رسید"، "آماده‌باش شهرداری تبریز هم‌زمان با بارش برف پاییزی"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

طراحی شهری اراضی بادیان در ورودی شهر قم

علیرضا بافرانی، مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم گفت: طراحی شهری اراضی بادیان در مجاورت ۷۲ تن با بلوک شهری ۱۲۰ هکتار که محدوده طرح قرار دارد، ابلاغ شد.

ترمینال‌های اصفهان در سطح کشور بی‌نظیر است

علی امامی، مجری طرح و نخستین مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان با بیان اینکه نه تنها ترمینال کاوه، بلکه ترمینال صفه نیز به خطوط مترو دسترسی دارد، گفت: ترمینال‌های اصفهان در سطح کشور بی‌نظیر است و با فرودگاه‌های کشور رقابت می‌کند.

متروی پرند با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

متروی پرند با حضور رئیس‌جمهور، شهردار تهران و دیگر مسئولان به بهره‌برداری رسید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در حاشیه بهره‌برداری از قطار متروی پرند اظهار کرد: این انتظار ۱۸ ساله مردم به سر آمد، گزارشی که سال گذشته من دریافت کردم، پیشرفت کار یک درصد در سال بوده است؛ سال گذشته، شهرداری تهران قرارگاه سازندگی و همکاران ما در پرند تلاش کردند تا وعده محقق شود.

وی افزود: پرند ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و مترو می‌تواند در تسهیل سفرهای مردم تأثیر مهمی داشته باشد، قرار بود یک خط به طول ۲۰ کیلومتر افتتاح شود، اما این خط دو برابر و به طول ۴۰ کیلومتر رسید.

احیای رودخانه زاینده‌رود در تبدیل اصفهان به «شهر زندگی» تأثیر زیادی دارد

الهام یوسفی، نماینده رصدخانه شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نتایج نگرش‌سنجی نشان می‌دهد که بحران زیست‌محیطی، موضوعی نیست که فقط بر طبیعت تأثیر بگذارد، بلکه تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت، گفت: بر اساس این گزارش احیای رودخانه زاینده‌رود در تبدیل اصفهان به شهر زندگی تأثیر زیادی دارد.

آغاز عملیات احداث شهربازی جدید کرمانشاه تا پایان سال جاری

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته، امیدوارم عملیات احداث شهربازی جدید کرمانشاه تا پایان سال جاری آغاز شود.

طرح ساماندهی دست‌فروشان خیابان زند شیراز آغاز شد

غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز از اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان خیابان زند شیراز از امشب خبر داد و اظهار کرد: طی سالیان گذشته برای ساماندهی دست‌فروشان اقدامی صورت نگرفته بود و این صنوف به شکل غیرقانونی در هر جای شهر فعالیت داشتند که در این خصوص طرح ساماندهی دست‌فروشان از سوی شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت و تصویب شد.

آماده‌باش شهرداری تبریز هم‌زمان با بارش برف پاییزی

در پی بارش نخستین برف پاییزی در تبریز، عوامل شهرداری برای بازگشایی معابر و شریان‌های این کلان‌شهر در سطح شهر حضور یافتند و از امکانات و تجهیزات پیش‌بینی‌شده برای برف‌روبی و لایروبی استفاده کردند.

بارش نخستین برف پاییزی با وجود اینکه در مدت زمان کوتاهی به پایان رسید، اما عوامل شهرداری تبریز را در حالت آماده‌باش قرار داد. شهرداری این کلان‌شهر طی چند سال اخیر به منظور جلوگیری از آثار مخرب و زیان‌بار نمک‌پاشی در مواقع بارش برف و یخبندان، هرگونه نمک‌پاشی در معابر و شریان‌های را ممنوع کرده و محلول‌پاشی را در دستور کار تلاشگران و عوامل خدماتی مناطق ده‌گانه تبریز قرار داده است.

روش محلول‌پاشی طرح دوستدار محیط زیست و یک روش جدید دانش‌بنیان است که با همکاری اساتید دانشگاه تبریز طراحی شده و در حال اجرا است.

پایان زیرسازی فاز پنجم عمار یاسر تا یک ماه آینده

عباس حلوایی‌زاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه زیرسازی در پروژه فاز پنج عمار یاسر به‌خوبی در حال انجام است، گفت: زیرسازی و جدول‌گذاری آسفالت طی یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

گرمخانه موقت شهرداری یزد راه اندازی می‌شود

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد گفت: گرمخانه موقت شهرداری یزد تا یک هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

۶ طرح سرمایه‌گذاری شهرداری بجنورد به تصویب رسید

سید محمد علی کشمیری، شهردار بجنورد از تصویب شش طرح سرمایه‌گذاری در شورای شهر خبر داد و گفت: هفته آینده نیز چهار طرح دیگر به شورای شهر ارسال می‌شود.

کد خبر 708469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.