بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به هشدارهای بلینکن

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به آن‌ها هشدار داد که دنیا ادامه این جنگ را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبگاه خبری آکسیوس، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، ژنرال هرزی هالوی، به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده گفته است که آن‌ها تصمیم دارند جنگ را در جنوب غزه ادامه دهند و این عملیات بیش از چند هفته طول خواهد کشید.

عدم اعتنای رژیم صهیونیستی به هشدارهای بلینکن

کاخ سفید نگران است که عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه یعنی جایی که ۲ میلیون فلسطینی به آن پناه برده‌اند، موجب تلفات غیرنظامی بیشتر شود و بحران انسانی در این منطقه را عمیق‌تر کند.

به گفته آکسیوس، در اوایل جنگ، رژیم اسرائیل بیش از یک میلیون فلسطینی را وادار به تخلیه شمال غزه تا قبل از شروع تهاجم زمینی و حرکت به سمت جنوب کرد. به‌تازگی نیز آن‌ها مانع بازگشت فلسطینیان به شمال در طول آتش‌بس موقت شده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که عملکرد رژیم در شمال غزه، شامل حمله گسترده با سه لشکر زرهی و پیاده‌نظام، نمی‌تواند در بخش جنوبی غزه تکرار شود.

به گزارش آکسیوس، بلینکن روز پنجشنبه در قدس اشغالی با نتانیاهو و اعضای کابینه جنگی وی دیدار کرد. به گفته دو منبع آگاه، احتمال انجام عملیات رژیم اسرائیل در جنوب غزه موضوع اصلی گفت‌وگو بود. یکی از منابع این جلسه را «تبادل نظر صریح» نامید که به اختلافات فزاینده بین دو طرف در مسیر آینده عملیات ارتش رژیم اسرائیل در غزه اشاره دارد. دو منبع دیگر گفتند که بلینکن کسی بود که موضوع گفت‌وگو را پیش کشید و خواست تا در مورد برنامه‌های ارتش رژیم اسرائیل برای جنوب غزه مطلع شود. او درباره مدت زمان ادامه عملیات نظامی در محدوده فعلی آن پرسید.

آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که بلینکن از رژیم صهیونیستی نخواست که عملیات را متوقف کند، اما ابراز نگرانی کرد و گفت که هرچه این کارزار نظامی شدیدتر ادامه پیدا کند، فشار بین‌المللی بر آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای توقف آن بیشتر خواهد شد.

به گفته این سه منبع، بلینکن، در صحبت با کابینه جنگ، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست اقدامات بیشتری را برای اطمینان از اینکه عملیات نظامی در جنوب غزه منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر نشود، انجام دهند که با توجه به شواهد و گزارش‌های اخیر، هدف قرار دادن غیرنظامیان بخشی از استراتژی رژیم صهیونیستی بوده است.

آکسیوس همچنین به نقل از این سه منبع نوشته است که نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر دفاع و هالوی رئیس ستاد ارتش به بلینکن وعده داده‌اند که عملیات زمینی در جنوب غزه تلفات غیرنظامی کمتری نسبت به حملات هوایی به همراه خواهد داشت. با این حال مشخص نیست آیا منظور این مقامات این است که حملات هوایی انجام نخواهند داد یا تعداد آن کمتر از عملیات‌های انجام شده در شمال خواهد بود. تا کنون بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ توسط رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

عدم اعتنای رژیم صهیونیستی به هشدارهای بلینکن

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدارهای خود تصریح کرد که به نتانیاهو و کابینه جنگ گفته است که پیش از هرگونه عملیات نظامی در جنوب غزه، رژیم صهیونیستی باید طرحی را برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی با تعیین مناطق خاص به عنوان امن آماده کند یا اجازه بازگشت مردم به شمال غزه را دهد.

بلینکن گفت: «من تصریح کردم که میزان تلفات غیرنظامیان در شمال نمی‌تواند در جنوب تکرار شود؛ هدف مهم است، اما نتایج نیز مهم هستند.»

وی افزود که نتانیاهو و اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی با این رویکرد موافقت کردند.

بلینکن ادامه داد که رژیم صهیونیستی اقدام خاصی برای کاهش تلفات غیرنظامیان در نظر گرفته است، اما نمی‌خواهد جزئیات بیشتری ارائه کند. این در حالی است که دولت بایدن و رسانه‌های غربی از ابتدا همدست و توجیه‌کننده حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها بوده‌اند.

آکسیوس در پایان نوشته است که نتانیاهو در بیانیه‌ای پس از دیدار با بلینکن گفت که رژیم اسرائیل تا رسیدن به سه هدف به جنگ ادامه می‌دهد: ۱) آزادی همه زندانی‌ها ۲) نابودی کامل حماس ۳) اطمینان از اینکه دیگر هیچ تهدیدی مانند این از غزه بروز نخواهد کرد.

نتانیاهو گفت: «به بلینکن گفتم که ما سوگند خورده‌ایم که حماس را از بین ببریم. هیچ‌چیز جلوی ما را نخواهد گرفت.»

کد خبر 708451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.