۵۰ همت سرمایه‌گذاری داخلی در استان یزد/ مسکن و اجاره‌بها دلیل اصلی تورم در استان یزد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: مهمترین مشکل تورمی در استان در زمینه اجاره‌بها و مسکن بوده که علت آن مهاجرت بالا و گسترده مردم به استان یزد است به دلیل استقرار زیاد صنایع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمدعلی شاه‌حسینی ظهر امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در هشتاد و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه مشکل اول و آخر استان یزد آب است اظهار کرد: در بخش کشاورزی توانستیم با استفاده مناسب از آب رتبه تولید انار چهارم، پسته دوم و دومین تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای کشور را کسب کنیم.

وی افزود: در دو سال گذشته یکی از محورهای توسعه استان موضوع گردشگری در اولویت قرار گرفت، بنابراین در این زمینه، استان اقدام به راه‌اندازی شرکت هواپیمایی یزد ایر کرد و سپس تأسیس یزدریل را در دستور کار قرار داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد تصریح کرد: بالاترین تسهیلات قرض‌الحسنه در سطح کشور توسط استان یزد به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شد.

شاه حسینی با اشاره به اینکه جایگاه بیکاری استان یزد از ۲۹ به ۲ کاهش یافته است، گفت: رشد اقتصادی استان یزد دو برابر میانگین کشوری بود و میزان سرمایه‌گذاری داخلی در دو سال گذشته در استان یزد حدود ۵۰ همت بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در بهبود فضای کسب و کار استان جز بهترین‌ها در کشور است ادامه داد: هزینه هفت درصدی و درآمد دو درصد مردم استان یزد بیشتر از متوسط کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: صادرات استان یزد از مبادی گمرکی کشور تقریباً ۹۰۰ میلیون یورو است و ۶۵ هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

شاه‌حسینی تشریح کرد: مهمترین مشکل تورمی در استان در زمینه اجاره‌بها و مسکن بوده که علت آن مهاجرت بالا و گسترده مردم به استان یزد به دلیل استقرار زیاد صنایع است.

وی گفت: استقرار صنایع آلاینده را در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم، اما در حال حاضر واحدهای نیمه تمام وجود دارد که نمی‌توان مانع از بهره‌برداری از آن‌ها شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: موضوع تورم ماهانه به صورت محسوسی کاهش یافته است که نوید بخش آینده روشنی است.

کد خبر 708383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.