تولید ۴هزار محصول دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری و سلامت طی ۲ سال اخیر

‎وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید چهار هزار محصول در پارک های علم و فناوری و سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهرام عین‌اللهی بعد ظهر امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های منطقه کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه پژوهشی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، طی ۲ سال اخیر چهار هزار محصول دانش‌بنیان تولید شده و این محصولات زمینه خودکفایی کشور را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بیان اینکه همه باید در حوزه دانش‌بنیان کمک کنند تا هم نیاز خود و هم نیاز دیگر کشورها را رفع کنیم، افزود: اکنون با بهره‌گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری ۴۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کشور در داخل تولید می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بنا داریم در همه استان‌ها تولید دارو و تجهیزات پزشکی را افزایش دهیم، در بعضی استان‌ها با وجود دانشگاه و ظرفیت علمی، تولید انجام نمی‌شود و باید استان‌ها در حوزه تولید داور و تجهیزات پزشکی فعال شوند تا دیگر واردکننده دارو و تجهیزات نبوده و صادرکننده در این بخش باشیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه آزمون استخدامی ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت در اواخر مهرماه در کشور برگزار شد، گفت: ۱۴ هزار نفر در این آزمون از گروه پرستاری پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با ۷۰۰ تختخواب، پس از بیمارستان الزهرا (س) اصفهان، دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این بیمارستان که یک بیمارستان آموزشی بسیار خوب است و پرسنل و پزشکان خوبی دارد و به بیمار خدمت می‌کنند، به دلیل قدمت، مشکلاتی دارد که باید نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام شود.

عین‌اللهی اظهار کرد: باید برای بهسازی و مناسب‌سازی تأسیسات بیمارستان بهشتی مساعدت و فضایی برای گسترش و استانداردسازی اورژانس این بیمارستان در نظر گرفته شود.

وی در ادامه سفر به دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بازدید از بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل گفت: پیشرفت فیزیکی و ساختمانی این بیمارستان که قرار است ۱۱۲ تخت داشته باشد در حال اتمام است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با تأمین تجهیزات برای بیمارستان امام حسن (ع) از سوی وزارت بهداشت، این مرکز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

عین‌اللهی تصریح کرد: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی تازه تأسیس ثامن‌الحجج (ع) آران و بیدگل نیز که در حال حاضر فعال است، نیاز به نیروی انسانی دارد که دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید با تأمین پزشک متخصص و فوق تخصص برای این مرکز به صورت چند روز در هفته، مشکل آن را حل کند.

وی افزود: با فعالیت کامل دو بیمارستان امام حسن (ع) و ثامن الحجج (ع) در آران و بیدگل، بیش از ۲۰۰ تخت به منطقه اضافه می‌شود که بخشی از مشکلات درمانی منطقه حل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ۷۵ هزار نیرو از سازمان امور استخدامی کشور تقاضا کرده بودیم که با ۲۵ هزار نفر موافقت شد و آخر مهر آزمون استخدامی در سراسر کشور برگزار و نتایج آن هفته گذشته اعلام شد که ۱۴ هزار نفر از این نیروهای جدیدالاستخدامی، پرسنل پرستار و اتاق عمل هستند.

عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در دولت مردمی در حوزه پژوهش پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که از جمله آن‌ها ایجاد و تأسیس ۱۱ پارک علم و فناوری در کشور است.

کد خبر 708381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.