اجرای طرح جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل/ شارژ کیف پول شهروندی

شهردار اردبیل از اجرای طرح جمع‌آوری پسماند خشک از در خانه‌ها در سطح شهر اردبیل در آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمود صفری ظهر امروز _پنجشنبه نهم آذر _ در جلسه کمیسیون مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری اظهار کرد: طرح تفکیک زباله در مبدا و جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل بعد از تصویب در صحن شورای اسلامی شهر در اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که طرحِ تفکیک در مبدا با فناوری‌های نوین و توسط یک شرکت بومی به اجرا در خواهد آمد، افزود: باید در کنار تشویق شهروندان به داشتن شهری پاک، زمینه‌های آن را نیز فراهم کنیم.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تفکیک زباله، اپلیکیشنی راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان از طریق اپلیکیشن درخواست خود ثبت و محل تحویل پسماند را تعیین کنند و مأموران مراجعه کرده و ضمن پرداخت هزینه، پسماند را خریداری کنند.

صفری ادامه داد: برای این منظور بسته‌های تشویقی از جمله شارژ کیف پول شهروندی در نظر گرفته شده‌است، شهروندان می‌توانند امتیاز ریالی کیف پول خود را ذخیره کرده و جهت استفاده در خدمات شهری همانند اتوبوس شهری یا شهربازی استفاده کنند و یا به حساب بانکی خود انتقال دهند.

وی همچنین از نصب ۹۰ باکس‌های تفکیک پسماند تر و خشک در نقاط مختلف شهر خبر داد و بیان کرد: در میادین اصلی مناطق ۵ گانه شهرداری ۵_۱۰ باکس تعبیه می‌شود تا شهروندان دسترسی داشته باشند.

شهردار اردبیل اضافه کرد: همچنین ۱۵ غرفه‌ی دائمی نیز در سطح شهر جهت جمع‌آوری پسماندهای خشک ایجاد خواهد شد، طبق برنامه‌ریزی‌ها در هر منطقه شهرداری‌ها ۳ غرفه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 708365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.