مرحله نخست طرح توسعه باغ فدک آغاز شد

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: مرحله نخست عملیات عمرانی طرح توسعه و بهینه‌سازی باغ فدک آغاز شده و خاک‌برداری و خاک‌ریزی دریاچه سوم و جزایر آن در حال اجرا است که با زمان‌بندی انجام شده تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه مرحله نخست عملیات عمرانی طرح توسعه و بهینه سازی باغ فدک آغاز شده است، اظهار کرد: با تأیید طرح و صدور مجوز کمیته عالی باغ فدک، عملیات عمرانی پیاده‌سازی طرح اولیه دریاچه سوم باغ فدک آغاز شده است.

وی افزود: طبق طرح پیشنهادی مصوب، خاک‌برداری و خاک‌ریزی دریاچه سوم و جزایر آن در حال اجرا است که با زمان‌بندی انجام شده تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص به‌روزرسانی و بهینه‌سازی مجموعه فدک گفت: این مرحله، فاز نخست طرح تحول باغ فدک خواهد بود که با تکمیل بخش‌های نهایی آن این مجموعه به‌عنوان قطب گردشگری شمال شهر ویژه تمام شهروندان اصفهانی، شناخته خواهد شد.

مرحله اول طرح توسعه باغ فدک آغاز شد

سلطان‌آقایی تصریح کرد: برای بتن‌ریزی دریاچه جدید باغ فدک، برای نخستین‌بار با استفاده از تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌صورت بتن‌ریزی با قابلیت آب‌بندی و با هدف جلوگیری از هدررفت آب، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه محورهای پیاده‌روی اطراف دریاچه‌ها و استفاده از جزایر دریاچه از دیگر اقدامات در فاز اول خواهد بود، ادامه داد: ساخت تعداد محدودی از آلاچیق‌های بوم‌گردی در قالب کلبه‌های سنتی نیز در باغ آغاز شده است که تا پایان سال جاری پنج آلاچیق آماده و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در طرح توسعه فرهنگی باغ فدک طرح‌های مختلفی مصوب شده است که می‌توان به ساخت گالری‌های هنری و ایجاد فضاهای آموزشی، ایجاد ایستگاه‌های تفریحی ورزشی و گذرهای مختلف اجتماعی در باغ اشاره کرد.

مرحله اول طرح توسعه باغ فدک آغاز شد

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ایجاد آب‌نمای موزیکال و مجموعه آمفی تئاتر روباز دو هزار نفره در باغ با هدف ترویج و گسترش حضور خانواده‌های اصفهانی در این مجموعه از دیگر طرح‌های مصوب است که سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: ورودی فاز سوم مجموعه تفریحی فدک و دریاچه جدید از جنوب مجموعه (خیابان سردار کمالی) و با تأمین پارکینگ جانمایی خواهد شد، به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که تداخلی با ورودی شمالی و خیابان فرزانگان و کمپ گردشگری مسافران نوروزی نداشته باشد.

کد خبر 708360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.