مجتمع اشتغال معتادان بهبودیافته کنگاور به‌زودی افتتاح می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز بکار مجتمع حرفه آموزی، اشتغال و صیانت معتادان بهبود یافته شهرستان کنگاور در آینده نزدیک گفت: در فاز اول ۴۰۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار می شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، امروز پنجشنبه _ نهم آذر_ در حاشیه بازدید از این مجتمع با بیان اینکه حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری و هم افزایی تمام دستگاه‌ها است، گفت: یکی از معضلات و آسیب‌های اصلی استان معضل اعتیاد است که همه باید برای مقابله با آن پای کار بیایند.

وی افزود: یکی از راه‌های مقابله با اعتیاد بحث صیانت، حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان است تا از بازگشت مجدد آنها به چرخه اعتیاد پیشگیری کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری جهت ایجاد مجتمع حرفه آموزی، اشتغال و صیانت بهبود یافتگان کنگاور، گفت: این مجتمع در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در سال‌های جنگ تحمیلی محل اسکان مهاجران مظلوم حلبچه بود، اما با بازگشت مهاجران، این مجموعه به مدت ۳۰ سال متروکه بوده و پس از آن قرار شد که از این مجتمع برای مهارت آموزی بهبود یافتگان اعتیاد استفاده شود.

وی گفت: در حال حاضر با همکاری استانداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و گروه‌های مردم نهاد و جهادی این مجموعه در حال آماده سازی است.

صحرایی افزود: در کنار حرفه‌آموزی، قرار است این مجموعه به محل اسکان و کارگاه اشتغال بهبود یافتگان نیز تبدیل شود.

وی گفت: این مجتمع در چند فاز به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز اول ظرفیت این مجموعه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ بهبودیافته در این مجتمع حاضر شده و در کارهای ساماندهی فاز اول مشارکت دارند.

وی گفت: ظرف ۱۰ روز آینده ۳۵۰ معتاد بهبود یافته به این مجتمع آمده و مشغول حرفه آموزی و اشتغال می‌شوند.

صحرایی با بیان اینکه این مجتمع برای فرزندان بهبودیافته این استان است، گفت: هیچکس خارج از استان به این مجتمع نمی‌آید و در این مجتمع تنها بهبودیافتگان استان مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه با اشتغال بهبود یافتگان، تولیدات آنها در معرض فروش قرار خواهد گرفت، گفت: پس از مدتی درهای این مجتمع به روی مردم بازگشایی خواهد شد تا مردم بتوانند از محصولات تولیدی مجتمع خرید کنند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: حرفه‌های آموزش داده در این مجتمع عمدتاً در حوزه کشاورزی و دامداری خواهد بود.

کد خبر 708349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.