مسابقات فوتبال خیابانی در کشور برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی به استان‌ها ابلاغ شده است که ثبت‌نام آن از پانزدهم آذر آغاز و مسابقات با مشارکت ۴۸۸ شهر کشور سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی خلیلی چچکی، ظهر امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های همگانی استان کردستان اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی نیازمند اراده و تلاش جمعی است و لازمه آن هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بویژه شهرداری، استانداری و آموزش و پرورش است تا امکانات خود را در جهت توسعه ورزش همگانی در اختیار هیئت و اداره کل ورزش استان قرار دهند.

وی افزود: ورزش ضمن تأمین سلامتی انسان، از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر نیز ما را محافظت می‌کند و نشاط و شادابی را در جامعه و خانواده حاکم خواهد کرد و زمانی که سلامتی وجود داشته باشد رفاه هم به دنبال آن خواهد آمد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: همگانی کردن ورزش امری سخت نیست و امکانات زیادی را لازم ندارد و در هر شرایط و موقعیت مکانی می‌توان ورزش کرد به شرطی که احساس نیاز به ورزش و دانش‌افزایی نسبت به ورزش در جامعه صورت بگیرد.

خلیلی چچکی ادامه داد: ساختار شهری نیز باید به گونه‌ای باشد که مردم به ورزش‌های ارزان قیمت همچون ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی در پارک‌ها روی بیاورند.

اجرای طرح ورزش برای کارکنان دولت

وی با اشاره به اینکه در فدراسیون ورزش‌های همگانی دو رویداد مهم را در دست اقدام داریم، افزود: ورزش کارکنان دولت یکی از این رویدادها است که ادارات در حال ثبت‌نام آن از طریق سامانه فدراسیون هستند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: بنا داریم در حوزه کارگری نیز با همکاری فدراسیون کارگری و وزارت کار شرایطی همچون ورزش کارکنان دولت را نیز برای قشر کارگران که حداقل ۵۰ درصد جامعه ما را تشکیل می‌دهند، فراهم کنیم.

خلیلی چچکی ادامه داد: رویداد مهم دیگر برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی یا همان گل کوچیک است که به استان‌ها ابلاغ شده است و از پانزدهم آذر ثبت‌نام آن شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات در ۴۸۸ شهر کشور برگزار خواهد شد که مرحله شهرستانی، استانی و کشوری آن در تابستان سال آینده به صورت متمرکز برگزار می‌شود و امیدواریم استان‌ها مشارکت خوبی در آن داشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه ه‌دف ما از برگزاری این رویدادها بالا بردن فعالیت بدنی و افزایش تحرک و کاهش بیماری‌ها است، گفت: سالانه قریب به ۴۰۰ هزار نفر در کشور فوت می‌کنند که بیش از ۸۰ درصد آن به علت بیماری‌های غیرواگیر و کم تحرکی است که با ورزش می‌توان بسیاری از آنها را کنترل کرد.

چچکی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها ۵۳ درصد مردم کشورمان ورزش نمی‌کنند و کم تحرک هستند که این افراد مستعد بیماری خواهند بود.

مسابقات فوتبال خیابانی در کشور برگزار می‌شود

سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد

آمنه غلام‌ویسی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این مجمع انتخاباتی اظهار کرد: هیأت ورزش‌های همگانی با توجه به شرح وظایف، جامعه مخاطب و تأثیرگذاری که دارد یکی از مهمترین هیئت‌های ورزشی است.

وی افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در رشته همگانی بسیار کمتر از میانگین کشوری است که بخشی از آن به ضعف عملکرد هیئت و بخشی هم به اداره کل ورزش و جوانان برمی‌گردد که نتوانسته‌ایم اهمیت این موضوع را برای عموم مردم تبیین کنیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ادامه داد: هرچه در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه آن را در افزایش سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم دید.

غلام ویسی خاطرنشان کرد: از رئیس جدید هیئت همگانی انتظار داریم که با برنامه‌ریزی خوب، برنامه‌هایی را برای توسعه ورزش همگانی و روی آوردن مردم به ورزش در استان داشته باشد که این اداره کل نیز آنها را حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، «ساسان اسعدی» رئیس پیشین هیئت ورزش‌های همگانی استان کردستان در این مجمع توانست ۱۹ رأی از مجموع ۱۹ رأی مأخوذه را کسب کرده و به مدت چهار سال دیگر سکان هدایت این هیأت را از آن خود کند.

«حمید سهراب نژاد» دیگر کاندیدای حاضر در مجمع از نامزدی خود انصراف داد.

کد خبر 708347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.