سردار سلامی: دشمنان با سد محکم بسیج متوقف شدند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان با سد محکم بسیج مواجه و متوقف شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی ظهر امروز _پنج‌شنبه نهم آذر_ در رزمایش اقتدار بسیجیان استان قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از رشادت‌های بسیجیان در همه میادین و تبریک پیروزی‌های مردم فلسطین، اظهار کرد: استان قزوین از جمله سرزمین‌هایی است که صاحب یک تاریخ برجسته و درخشان است و عالمان و فقیهان بزرگی در این سرزمین بوده‌اند.

وی با بیان اینکه عالمان بزرگی که در تاریخ ایران نقش داشته‌اند از این سرزمین بوده‌اند، افزود: امیر شهید بابایی خلبان شجاع، شهید سرافراز حسین لشکری و سید آزادگان در دوران دفاع سیدعلی اکبر ابوترابی و سردار پرافتخار این سرزمین شهید حسن‌پور و هزاران شهید دیگر که در میدان نبرد حضور یافتند و سرزمین‌ها را آزاد کردند و مردم ایران در میدان سرافرازی قرار دادند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دیدار روز گذشته بسیجیان با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: بسیج عظیم‌ترین نیروی دفاعی پایان‌ناپذیر عالم است؛ همه نیروهای مسلح جهان محدود هستند. اگر به ارتش آمریکا نگاه نگاه کنید که نیمی از قدرت دفاعی جهان را در اختیار دارد، بودجه نظامی این کشور اندازه بودجه کل جهان است، اما با همه اینها، این ارتش پایان‌پذیر است.

سردار سلامی با بیان اینکه ارتش شوروی سابق هم با ۱۰۲ لشگر زرهی تمام شد، تاکید کرد: به هر نقطه‌ای از عالم نگاه کنیم نیروهای مسلح کلاسیک محدود است، اما در جهان یک نیروی عظیم دفاعی وجود دارد که همانند رودخانه‌ای درخشان که یک حقیقت جاری روی زمین است، هرگز تمام نمی‌شود؛ نیروی بسیج می‌جوشد و می‌خروشد و با افتادن هر پرچم از دست یک شهید ده‌ها جوان آن را دوباره به اهتزاز درمی‌آورند.

وی با بیان اینکه نیروی بسیج بر هر نیروی مسلح با هر اندازه، استعداد و پیشرفت از تجهیزات غلبه می‌کند همان طور که این نیرو در دفاع مقدس بر فاتحان جنگ فائق آمد، اضافه کرد: آمریکا، شوروی و بخشی از کشورهای اروپایی در حمایت از ارتش بعث می‌خواستند ملت ایران را در صحنه جنگ بشکنند و ایران بزرگ را کوچک کنند. آن‌ها قصد داشتند جهالت مدرن را به ملت ایران تحمیل کنند، اما نیروی عظیم بسیج که به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد، نقشه آن‌ها را خنثی کرد؛ دشمنان با سد مستحکم بسیج مواجه شدند و متوقف شدند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نیروی الهی مظهر و تجلی زیباترین صفاتی است که خداوند در قرآن به آن‌ها نسبت داده است، یعنی اهل صبر و توکل و ایثارند. دیگران را بر خود مقدم می‌دارند، جانشان را فدا می‌کنند تا جان یک ملت در امن و امان باقی بماند، بیان کرد: بسیج هرگز اجازه نمی‌دهد پرچم بر زمین بیفتد، اجازه اشغال سرزمین را نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهد بیگانه برای سرنوشت این ملت تصمیم بگیرد؛ بسیجیان در لحظه‌های سخت به داد مردم می‌رسد؛ اگر سیلی اتفاق بیفتد، اولین نفراتی هستند که به جنگ آب می‌روند، تا آب به خانه مردم را آسیبی نزند، من آن‌ها را در آق قلا، در خوزستان، در پلدختر، در سیستان و بلوچستان و در هرمزگان دیدم باور کنید که این‌ها دلسوزتر از خود خانواده‌ها بودند.

سردار سلامی با بیان اینکه در روستای مزداران فیروزکوه آن‌ها را غرق در گل و لای دیدم که خانه‌ها را پاکسازی می‌کردند، فرش‌ها را می‌شستند و غم و غبار اندوه را از سیمای مردمانمان می‌زدودند، اضافه کرد: این‌ها نشانه‌های نزول نصرت الهی بر یک ملت است، بسیجیان در صحنه‌های علم هم درخشیدند، شهید احمدی روشن‌ها، فخری زاده‌ها، علی محمدی‌ها، شهریاری‌ها آن‌ها که این کشور را در میان کشورهای دارای دانش و فناوری هسته‌ای قرار دادند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که ماهواره به آسمان فرستادند، آن‌هایی که ستاره خلیج فارس را ساختند، پالایشگاهی که ۵۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کند. تونل‌های طویل، بالگرد، خطوط ریلی، هواپیما، موشک پهپاد، رادار همه از دستاوردهای بسیجیان است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بچه‌های بسیج را در کرونا دیدم، که حتی جان‌باخته‌های کرونا را آن زمان که خانواده‌ها یارای تغسیل نداشتند، آنان را آنگونه که شایسته انسان مؤمن است، غسل دادند، کفن کردند به خاک سپردند، اضافه کرد: بسیجیان به مردم کمک‌های مومنانه رساندند. با فقر و محرومیت مبارزه کردند، خانه ساختند، خانه‌های روستایی را مرمت کردند. به داد مردم رسیدند، بسیج موهبت عظیم الهی است. بسیجیان صبورند، متوکل و وفادار هستند و ابوالفضلی عمل می‌کنند.

سلامی با بیان اینکه شهیدانی که امروز در حال تشییع هستند، شهیدانی هستند که دل از خانه و کاشانه و آرزوهای بزرگ خویش کشیدند، به شرق مدیترانه رفتند و با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در کنار مردمان سوریه و لبنان ایستادند، ادامه داد: ایران محور یک جبهه مقاومت در مقابل سلطه طلبی استکبار شد و جوانان بسیجی کاری کردند که این پیشانی بندهای جهاد در بلاد کشورهای اسلامی گسترش یافت. وقتی بسیجیان به میدان آمدند مستکبران گریختند، و هزینه‌ها را برای آن‌ها بالا بردند، آن‌ها را تخلیه کردند.

وی با بیان اینکه نهضت فلسطین تا قبل از انقلاب اسلامی به خاموشی گراییده بود، فلسطینی‌ها در سرزمین‌های مختلف آواره کرده بودند، گفت: وقتی بسیج وارد غزه و کرانه باختری شد، در محاصره مطلق رژیم صهیونیستی بود؛ حتی امکان انتقال چیزی را نداشت، در یک حرکت معجزه آسا این زمین‌ها مجهز به راکت‌ها و سلاح‌ها شد و امروز این جریان بسیج را در آن نوار کوچک غزه می‌بیند.

کد خبر 708341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.