پراگ تردد شبانه را در بافت تاریخی ممنوع کرد

شهرداری پراگ طرح ممنوعیت تردد شبانه را با هدف کاهش آلودگی و افزایش آرامش شهروندان در مهم‌ترین بخش تاریخی شهر موسوم به «شهر قدیم» اجرا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مسئولان پراگ با هدف ارتقای ایمنی و فراهم آوردن محیط آرام برای ساکنان منطقه تاریخی شهر، ممنوعیت تردد از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح را اعمال کردند.

ممنوعیت ورود شبانه، طبق علائم راهنمایی و رانندگی برای همه وسایل نقلیه موتوری به‌جز وسایل خدمات ترافیکی (شامل ساکنان، تاکسی‌ها و سایر موارد طبق قانون) اعمال می‌شود.

کنترل رعایت این ممنوعیت بر عهده پلیس است و نقض آن طبق قانون با مجازات همراه است. جریمه تخطی از این طرح تا ۲ هزار کرونای چک حدود معادل ۸۲ یورو است.

پراگ ترد شبانه را در بافت تاریخی ممنوع کرد

اقدامات ضربتی علیه آلودگی صوتی

انگیزه اجرای این طرح برای کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی با هم‌فکری و توجه به شکایات ساکنان در مورد اختلالات ترافیکی شبانه صورت گرفت. این ایده ابتدا در ماه ژوئن مطرح شد و تنها سه ماه بعد، در ۲۰ سپتامبر، یک اقدام کلی برای اعلام اجرای این ممنوعیت صادر شد. منطقه تاریخی شهر یک پاتوق شبانه محبوب برای مسابقات غیرقانونی بین خودروهای اسپورت بود که هرج و مرج و آلودگی‌های صوتی باعث شکایت و واکنش شهروندان شده بود.

جدای از این، شورای شهر به دلایلی مانند کاهش ازدحام و بهبود کیفیت هوا، ایده محدود کردن ترافیک روزانه را نیز در نظر گرفته است. برای مثال تعیین هزینه ورود، محدودیتی که فقط مناطق خاصی از شهر قدیمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نیز در ادامه این طرح در نظر گرفته شده است.

پراگ ترد شبانه را در بافت تاریخی ممنوع کرد

کد خبر 708323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.