تصمیم‌سازان برای بهبود کیفیت محیط زیست شهر پروژه‌های مداخله‌گرانه تدوین کنند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه این کلان‌شهر علاوه بر بحران آب با بحران خاک روبه‌رو است، گفت: تصمیم‌سازان شهر می‌توانند پروژه‌های مداخله‌گرانه برای بهبود کیفیت محیط زیست شهر تدوین کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید عرفان‌منش امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در پنجمین نشست مشورتی شهراندیشان ( یک شهر گفت‌وگو ) با موضوع بررسی وضعیت محیط زیست شهر اصفهان اظهار کرد : اجرای پروژه SOE و تهیه نقشه پهنه‌بندی شاخص محیط زیست شهر از سال ۱۳۹۸ در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان پایه‌گذاری شد، فراخوان‌ها برای مشارکت دانشگاه‌ها و شرکت‌ها انجام شد و در نهایت و پس از جمع‌بندی ارزیابی‌ها مجری انتخاب شد.

وی با بیان اینکه هدف از انجام این پروژه رسیدن به دانشی است که به تصمیم‌سازی منجر می‌شود، افزود: اطلاعات پراکنده داریم که به دانش تبدیل نشده است، البته در بخش‌های نیز همان اطلاعات وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: با این پروژه می‌دانیم که در شهر در آینده و حال چه اقداماتی در چه زمانی و چگونه و توسط چه کسی با چه هزینه‌ای انجام شود.

عرفان‌منش ادامه داد: یکی از معضلات که در کل کشور وجود دارد این است که سند فنی که راهنمایی برای تصمیم‌سازی شهری باشد، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه SOE در بسیاری از کلان شهرهای کشور انجام شده و در کشورمان نیز در شهر تهران طی یک دوره انجام و پس از آن رها شده است، تصریح کرد: در اصفهان امروز از گزارش وضعیت زیست‌محیطی شهر اصفهان رونمایی می‌کنیم ، خروجی این مطالعه ، نقشه‌پهنه بندی است که وضعیت زیست محیطی را مشخص می‌کند .

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: بر اساس این گزارش تصمیم‌سازان شهر می‌توانند پروژه‌های مداخله‌گرانه برای بهبود کیفیت محیط زیست تدوین کنند.

عرفان منش با بیان اینکه کیفیت بد آب خوان‌های شهر را شاهد هستیم گفت: در بخش آب‌های زیرزمینی علاوه بر کمیت با از دست دادن کیفیت روبه‌رو هستیم.

وی اظهار کرد: از آلودگی صوتی کمتر در شهرها صحبت می‌شود، اما باید به این موضوع نیز پرداخت تا برای انجام اقدامات در راستای زیست‌پذیری شهر تصمیم‌گیری شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مهم آن است که بدانیم در ارتباط با وضعیت محیط زیست شهر کجا قرار داریم و چه کنیم که وضعیت بهبود یابد.

وی افزود: این گزارش بیان شاخص‌ها و وضعیت عمومی و مطالعه برای برنامه‌ریزان شهری است، مطالعه پژوهشی محسوب نمی‌شود، بلکه مطالعه سنجشی حرفه‌ای است که از آن به عنوان راهنما برای برنامه‌ریزان شهری یاد می‌کنیم.

عرفان‌منش با بیان اینکه در شهر اصفهان علاوه بر بحران آب با بحران خاک نیز روبه‌رو هستیم، گفت: اصفهان را می‌توان یک شهر ورشکسته اکولوژیک دانست که بیش از ظرفیت زیست‌محیطی از آن استفاده کرده‌ایم.

کد خبر 708311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.