اجرای بزرگ‌ترین قرارداد کشاورزی کشور در سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: در بحث آب کشاورزی، بزرگ‌ترین قرارداد کشور در قالب طرحی با عنوان «آبخیز تا جالیز» میان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، ادارات کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شده و از هفته آینده آغاز خواهد شد.

غلامرضا ملایی در گفت‌وگو با ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان به دو بخش مسکن و توجه به حاشیه شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته ورود کرده و به افرادی که تحت پوشش هیچ دستگاه و نهادی نیستند در ساخت و مرمت منازل و یا ساخت سرویس بهداشتی کمک می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های بسیج سازندگی در دو محله پنج‌تن آل عبا در زاهدان و قاسم آباد در زابل به صورت ویژه و با همکاری شهرداری این دو شهر اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این برنامه‌های ویژه در قالب برنامه‌های فرهنگی، عمرانی، معیشتی و غیره انجام می‌شود.

ملایی با اشاره به اینکه طرح کرامت در حاشیه شهرها با ساخت مساجد و خانه علما اجرا می‌شود، تصریح کرد: در زمینه مسکن نیز با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن، ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شد که هزار و ۲۰۰ واحد آن تکمیل شده و ۳۰۰ واحد دیگر نیز در حال ساخت هستند.

وی اضافه کرد: در شهرستان چابهار نیز پروژه هزار واحدی در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در حال اجراست که تاکنون فاز اول و دوم آن به پایان رسیده و فاز سوم نیز با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیات آبرسانی به هزار و ۷۵۱ روستا توسط نواحی مقاومت و سپاه شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی اجرا شد.

ملائی تاکید کرد: در سال گذشته با همکاری نیروی زمینی سپاه ۷۷ مدرسه هفت و نه کلاسه در سطح استان ساخته شد.

وی گفت: در بحث آب کشاورزی، بزرگترین قرارداد کشور در قالب طرحی با عنوان «آبخیز تا جالیز» بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، ادارات کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شده و از هفته آینده شروع خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این طرح اقداماتی از جمله ایجاد سیل‌بند، گاویون بندی و جلوگیری از فرسایش شدید خاک که ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان را دچار مشکل کرده و نیز احیای و لایروبی قنوات انجام می‌شود.

ملائی خاطرنشان کرد: ایجاد استخرهای آب در شمال استان نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

کد خبر 708291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.