کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: سال جاری بیش از سه میلیون لیتر سوخت قاچاق به ارزش هزار و ۹۰ میلیارد ریال در این استان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن شجاعی‌نسب اظهار کرد: امروز یکی از دغدغه‌های مردم، همچنین یکی از ماموریت‌هایی که پلیس با آن مواجه است، قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی بوده که متأسفانه توسط برخی افراد با خودروهایی تحت عنوان «شوتی» قاچاق می‌شود.

وی افزود: خودروهای شوتی کاربری حمل سوخت نداشته است، بلکه به صورت خطرناکی سوخت را داخل خودور حمل و قاچاق می‌کنند و با سرعت‌های پرخطر موجب خسارت به رانندگان همچنین صدمه زدن به شهروندان و مسافرانی می‌شوند که در مسیر جاده در حال تردد هستند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ نفر از رانندگان خودروهای شوتی، سرنشینان و مسافران دیگر خودروها متأسفانه در آتش زیاده‌خواهی این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: در این مدت بیش از سه هزار خودرو که به نحوی در حمل غیرمجاز کالا و سوخت فعالیت داشتند، توقیف شده که از این تعداد هزار و ۳۵۸ دستگاه، خودروی شوتی بوده است.

سردار شجاعی‌نسب تصریح کرد: قاچاق سوخت علاوه بر اینکه یک جرم مسلم قانونی بوده، یک منکر اجتماعی است که موجب ضرر به دیگران و تاراج سرمایه ملی می‌شود، بنابراین مجموعه انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی که برعهده دارد در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم و ایمنی جاده‌ها با این افراد برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس به‌طور قطع بر اساس خواسته مردم و تکالیف قانونی به شدت با قاچاقچیان سوخت برخورد کرده است و در برخورد با افرادی که موجب برهم زدن نظم، امنیت و آسایش مردم می‌شوند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 708279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.