تردد سریع‌تر مردم با افتتاح متروی پرند / اضافه شدن بیش از هزار واگن جدید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح متروی پرند و اتصال آن به تهران از کاهش سرفاصله‌ قطارها به نصف وضعیت موجود، با اجرای قراردادهای منعقد شده خبر داد و گفت: با همکاری دولت ۱۰۵۰ واگن جدید اضافه کردیم و امیدواریم تا سال آینده اولین واگن به تهران برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _پنجشنبه نهم آذر_ همزمان با افتتاح متروی پرند و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتصال متروی تهران به پرند برقرار شده و از امروز کار خود را آغاز می‌کند. قطعاً گشایش خوبی برای مردم و رفت و آمدشان به تهران است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در پرند ساکن هستند در تهران کار می‌کنند و رفت و آمدشان با مشکل رو به شده بود که امیدوارم از این به بعد با مترو راحت تر، سریع‌تر و ارزان‌تر تردد می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مترو از سال ۹۱ کلید خورد افزود: بودجه پرند جز بودجه تهران نبود و دولت باید تأمین اعتبار می‌کرد به همین دلیل طی سال‌های گذشته پیشرفت نداشت اما طی دوسال گذشته دولت بودجه‌ای برای آن در نظر گرفت و به دلیل اینکه شهرداری تهران تخصص کامل را در این زمینه داشت با بودجه دولت این پروژه را به سرانجام رساند.

چمران ابراز امیدواری کرد تا واگن‌های خریداری شده در سال آینده به ایستگاه‌های منتهی به پرند هم اختصاص پیدا کند تا تردد مردم تسهیل شود.

وی با اشاره به حضور جوانان در این پروژه تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در پروژه‌های مترو حضور دارند جوانان هستند و این طرح با سرعت عمل بسیاری در حال پیشرفت است. از ابتدای سال ایستگاه‌های زیادی افتتاح شده اما به دلیل اینکه ۱۰ سال واگن خریداری نشده است، خط داریم اما واگن نداریم که با همکاری دولت ۱۰۵۰ واگن جدید اضافه کردیم و امیدواریم تا سال آینده اولین واگن به تهران برسد که با این اقدام فاصله سرخط‌ها نصف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم با انتقال تکنولوژی که انجام خواهد شد واگن‌ها در تهران ساخته شود.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 708277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.