امید را با حرکت جهادی و بسیجی باید در دل مردم افزون کنیم

رئیس‌جمهور در آیین افتتاح متروی پرند گفت: امید را با حرکت جهادی و بسیجی باید در دل مردم افزون کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در آئین افتتاح متروی پرند اظهار کرد: آذر سال قبل وعده دادیم که طی یک سال پروژه متروی پرند افتتاح شود؛ سال جاری بیشتر از آنچه که وعده داده بودیم را داریم افتتاح می‌کنیم، قرار بود ۲۰ کیلومتر در یک خط افتتاح شود که اکنون ۴۰ کیلومتر در دو خط افتتاح شده است.

وی افزود: صدق وعده در مردم امید ایجاد می‌کند، توسعه حمل‌ونقل یکی از ضروریات توسعه‌یافتگی در هر منطقه‌ای است. قریب ۵۰۰ هزار نفر جمعیت که اگر بخواهند به تهران سفر کنند، قاعدتاً این سفر هرچه ارزان‌تر و ایمن‌تر باشد مورد تاکید است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شهردار تهران اشاره کرد که در این مدت چند ایستگاه به تهران اضافه شده است، از ایشان و تمام افرادی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم، تسهیل رفت و آمد به تهران و در مرکز بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: ان‌شاءالله بتوانیم به‌رغم تمام تحریم‌هایی که دشمن داشته است راه پیشرفت را طی کنیم. قطار پیشرفت در حال حرکت است، دشمن هم نمی‌تواند این حرکت را متوقف کند.

وی تصریح کرد: روحیه جهادی مهم است، بسیجی هیچ مانعی را جلوی روی خودش را به رسمیت نشناسد. در مسیر به من می‌گفتند که طی سال‌های گذشته، پروژه سالی دو سه درصد بیشتر پیشرفت نداشته است. البته از همه افرادی که طی این سال‌ها برای این پروژه کار کرده‌اند، تشکر می‌کنم، اما سوال این است که آیا نمی‌شد زودتر این کار انجام شود؟ به‌طور قطع کار می‌توانست زودتر از این انجام گیرد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: سخن ما با همه این است که تلاش کنند پروژه‌ها زودتر به بهره‌برداری برسد، این امید را در دل مردم بیشتر می‌کند، اینکه مردم ببینند پروژه‌ای ۱۰ یا ۲۰ سال پیشرفتی نداشته است، ناامیدی ایجاد می‌کند؛ امید را با حرکت جهادی و بسیجی باید در دل مردم افزون کنیم.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با همین تلاش و جدیت امروز باید کارهای دیگری که برای توسعه منطقه لازم است را دنبال کنید، کار بسیار انجام شده است و باید هم بسیار کار شود، رهبر ما = فرمودند که «خستگی و ناامیدی هرگز!، کار بسیجی با روحیه خستگی‌ناپذیری باید ادامه پیدا کند.»

رئیس‌جمهور گفت: این همدلی که بین نیروها وجود دارد، بسیار ارزشمند است، به جای اینکه توان نیرو صرف شود، اکنون تمام نیرو و توان صرف سازندگی در کشور می‌شود. مردم نمی‌پذیرند که مسئولان در حاشیه باشند، اساس کار گره‌گشایی از کار مردم است. متن، حل کردن مسائل در زندگی مردم است؛ مردم از اینکه مسئولان در متن حرکت کنند، خرسند می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر 708271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.