تعیین تکلیف بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی تصرفی استان گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از تعیین تکلیف یک هزار و ۹۸۵ هکتار از اراضی تصرفی استان خبر داد و گفت: با همراهی دادگستری استان بخش عمده‌ای از آن تعیین تکلیف شد.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: در ۳۰۰ روستای استان یک هزار و ۹۸۵ هکتار اراضی تصرف شده است که با همراهی دادگستری استان بخش عمده‌ای از آن تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ موضوع اراضی تصرف شدن در دادگستری در قالب موضوع شورای حفظ حقوق بیت‌المال مورد بررسی قرار گرفت، افزود: پس از نشست‌های مختلف مقرر شد که اراضی مورد نظر با ۷۰ درصد تخفیف و تا ۲۰۰ مترمربع مساحت به ساکنان واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: با بررسی میدانی و اعلام ناتوانی مردم در پرداخت پول زمین، شورای حفظ حقوق بیت‌المال با یک نگاه ارفاقی به حل مسئله ورود پیدا کرد و به‌این‌ترتیب در شورای نظارت اعمال تخفیف ویژه، مصوب شد.

حسینی اضافه کرد: برای زمین‌هایی تا ۵۰۰ مترمربع ۹۰ درصد تخفیف و برای اراضی هزار متر با ۷۰ درصد تخفیف موافقت شد.

وی تصریح کرد: با این مصوبه اراضی ملی تصرف شده به مردم واگذار می‌شود، اما در صورت هرگونه سو استفاده از این موضوع با افراد به‌شدت برخورد می‌شود.

مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه اداره کل منابع طبیعی باید مراقبت‌ها را تشدید کند، گفت: این مصوبه شامل اراضی روستاهایی می‌شود که قبل از تملک بنیاد مسکن تصرف شده است و روستاهای ییلاقی و فصلی در مناطق کوهستانی را شامل نمی‌شود.

حسینی با قدردانی از همراهی دادگستری، افزود: ساکنان اراضی این ۳۰۰ روستا نزدیک به ۱۵ هزار خانوار بودند که تاکنون به ۵۰ درصد از پرونده آن‌ها رسیدگی شده است و بقیه نیز پیش از پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 708261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.