متروی پرند با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید + فیلم

متروی پرند با حضور رئیس‌جمهور، شهردار تهران و دیگر مسئولان امروز (پنجشنبه) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در حاشیه بهره‌برداری از قطار متروی پرند اظهار کرد: این انتظار ۱۸ ساله مردم به سر آمد، گزارشی که سال گذشته من دریافت کردم، پیشرفت کار یک درصد در سال بوده است؛ سال گذشته، شهرداری تهران قرارگاه سازندگی و همکاران ما در پرند تلاش کردند تا وعده محقق شود.

وی افزود: پرند ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و مترو می‌تواند در تسهیل سفرهای مردم تأثیر مهمی داشته باشد، قرار بود یک خط به طول ۲۰ کیلومتر افتتاح شود، اما این خط دو برابر و به طول ۴۰ کیلومتر رسید.

افتتاح ۴۳۸۱ واحد مسکن مهر، افتتاح پروژه‌های پایگاه اورژانس، پارک، پایگاه سلامت و مسجد از دیگر برنامه‌های حضور رئیس‌جمهور است.

مترو پرند با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

این طرح که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود، با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تأمین اعتبار و تکمیل شد.

خط متروی پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد در خط یک به سمت شهر پرند امتداد می‌یابد و بر همین اساس شهروندان می‌توانند از تجریش تا پرند و بالعکس را مستقیم و با مترو طی کنند.

مطالعات پروژه خط متروی تهران-پرند سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد، عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ آغاز و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و بهره‌برداری شد، اما قطعه دوم پروژه متروی پرند به طول ۱۹ کیلومتر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند طراحی شد که به دلیل محدودیت‌های مالی و سایر مشکلات متوقف ماند.

رئیس‌جمهور آذرماه سال گذشته، در نخستین برنامه سفر یک‌روزه خود به شهرستان رباط‌کریم، از روند احداث خط متروی شهر جدید پرند بازدید کرد. آیت‌الله رئیسی همچنین در فروردین سال جاری در سفر به رباط‌کریم به مسئولان دستور داد تا هرچه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک محسوب می‌شود که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل‌ونقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است و به‌جز حمل‌ونقل سریع، حذف اثرات زیست‌محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه، منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران-ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 708258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.