روند پیشرفت عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی کوهستان - بهارستان نایین

پروژه آب‌رسانی به دهستان‌های کوهستان و بهارستان شهرستان نایین با حضور فرماندار شهرستان نایین، مدیرعامل آبفای استان اصفهان و فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، حسین اکبریان در نشست بررسی روند پیشرفت عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی کوهستان- بهارستان نائین با اشاره به پیشرفت ۶۱ درصدی پروژه در این مجتمع، ضمن قدردانی از عملکرد مناسب مجری پروژه با ارائه گزارشی از وضعیت هزینه‌کرد اعتبارات محرومیت‌زدایی در استان اصفهان بر عمل به تعهدات مالی توسط شرکت آبفا و پیگیری مجموعه نیروی زمینی در جذب اعتبارات درون سازمانی تاکید کرد.

وی افزود: از ابتدای طرح جهاد آب‌رسانی تاکنون با همت مجموعه بسیج سازندگی و نیروی زمینی سپاه در استان اصفهان، ۴۰ روستا واقع در شهرستان نائین به آب پایدار متصل شده است که این تعداد با همت دست‌اندرکاران پروژه تا دهه مبارک فجر به ۵۳ روستا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۴۴ درصدی پروژه جهاد آب‌رسانی در شهرستان‌های نائین، فریدون‌شهر و سمیرم، این پیشرفت را نتیجه تلاش‌های جهادی و بی‌وقفه مجریان پروژه دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی صورت گرفته بالاتر از میانگین کشوری است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان و تنش در روستاهای هدف، امیدواریم با همت مضاعف و کار جهادی در بازه زمانی باقی‌مانده نسبت به تکمیل کارهای باقی‌مانده اقدامات لازم صورت گیرد.

اکبریان با تاکید بر لزوم فعال‌سازی جبهه‌های کاری مربوط به مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ این مجتمع، اضافه کرد: از ۹۷ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و فرعی مجتمع، تاکنون ۶۳ کیلومتر حفاری و ۴۳ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است، همچنین از ۳۵۰۰ متر مکعب مخزن زمینی، عملیات اجرایی مخزن مکش ایستگاه پمپاژ شماره دو مجتمع با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجرا است.

در ادامه این نشست فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه با ارائه گزارشی از روند اجرایی پروژه و شرح مشکلات اعتباری، ضمن قدردانی از همکاری همه‌جانبه مجموعه آبفای استان اصفهان در پیشبرد عملیات اجرایی پروژه به عوامل زیر مجموعه و قول مساعد برای رفع موانع اعتباری تاکید کرد.

با اجرای طرح جهاد آب‌رسانی در سه شهرستان استان اصفهان، بیش از ۲۱ هزار نفر از آب‌رسانی پایدار بهره‌مند می‌شود و از مجموع ۳۶۱ کیلومتر لوله‌گذاری برآورد شده تاکنون در این سه شهرستان ۱۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا شده است و از ۱۰ هزار متر مکعب مخزن که در قالب این طرح اجرایی خواهد شد تاکنون ۲۹۵۰ متر مکعب مخزن احداث شده است.

کد خبر 708214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.